اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دعوت فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای

زنگ مرشد چهارمحالی در سریلانکا به صدا در می‌آید

رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با دعوتنامه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای سید محسن موسوی برای نواختن زنگ زورخانه عازم سریلانکا می‌شود.

زنگ مرشد چهارمحالی در سریلانکا به صدا در می‌آید

امامقلی بلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: محسن موسوی از استان چهارمحال و بختیاری به عنوان مرشد با همراهی جعفر جلیل نامور از استان آذربایجان شرقی برای آموزش تیم ملی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای سریلانکا عازم این کشور می‌شوند.

وی افزود: محسن موسوی فرخشهری 17 سال سابقه فعالیت را در کارنامه خود دارد و نیمه اول اردیبهشت ماه برای تمرین تیم ملی سریلانکا که خود را آماده حضور در مسابقات جهـانی پهلوانی و زورخانه‌ای می‌کند عازم این کشور می‌شود.

بلالی بیان داشت: مسابقات جهانی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای نیمه دوم اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ورزش باستانی زورخانه‌ای برای ورزشکاران باستانی وسیله‌ای برای ارتباط معنوی با خداست، خاطرنشان کرد: زورخانه که مکان ورزشی باستانی مقدس ایرانیان و جایگاه زور و قدرت بوده، عنوان محلی تاریخی است که در آن کشتی‌گیران ایرانی تحت تعلیم و تعلم قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه ورزش و انجام حرکات پهلوانی جزو فعالیت‌های اصلی روزمره ایرانیان در دوران باستان بوده‌ است، افزود: جامعه آن زمان ارزش خاصی برای ورزشکارانی قائل می‌شد که برای قدرت بدنی و شجاعت روحی که در اختیار داشتند، شکرگزار بوده‌اند.

بلالی بر ضرورت احیای ورزش باستانی در راستای ارتقای سلامت روحی و جسمی شهروندان تأکید کرد و گفت: با وجود قابلیت‌ها و استعدادهای ورزشکاران استان از حضور در لیگ برتر محروم هستیم.

انتهای پیام/68001/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول