اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فدراسیون ورزش‌های باستانی و پهلوانی:

پشتوانه مردمی حذف کشتی از المپیک را غیرممکن می‌سازد

خبرگزاری فارس : سرپرست فدراسیون ورزش‌های باستانی و پهلوانی حذف ورزش کشتی از مسابقات المپیک را با وجود پشتوانه مردمی این رشته امری غیرممکن قلمداد کرد.

پشتوانه مردمی حذف کشتی از المپیک را غیرممکن می‌سازد

محمدرضا طالقانی در حاشیه مراسم تجلیل از مدیران و مرشدان ورزش باستانی کاشان در سالن تختی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: برای برگزاری مسابقات بین‌المللی هنرهای فردی و کشتی پهلوانی به میزبانی شهرستان کاشان مذاکراتی با شهردار کاشان انجام شده است.

وی افزود: شهرستان کاشان به دلیل سابقه طولانی و استعدادهای بالایی که در ورزش باستانی و کشتی پهلوانی در کشور دارد توانایی برگزاری مسابقات بین‌المللی را در این رشته دارد و این مسابقات در آینده نزدیک در شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های باستانی و پهلوانی کشور همچنین از برگزاری مسابقات جهانی ورزش باستانی به میزبانی تهران خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات جهانی ورزش باستانی از اردیبهشت‌ ماه سال آینده در تهران و با حضور نمایندگانی از 66 کشور عضو در دستور کار قرار دارد.

طالقانی همچنین جوانگرایی در ورزش باستانی و هنرهای فردی را یکی از اهداف مهم فدراسیون ورزش‌های باستانی و پهلوانی کشور اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 40 مربی و مرشد ورزش باستانی به خارج از کشور اعزام می‌شوند.   

وی در ادامه حذف کشتی از رقابت‌های المپیک را اقدامی غیرکارشناسانه از سوی مسئولان المپیک قلمداد کرد و با اشاره به اینکه از این افراد هر کاری ساخته است افزود: اما من احساس می‌کنم آنها توانایی حذف ورزش کشتی از بازی‌های المپیک را ندارند.

طالقانی تأثیر مسابقات جهانی کشتی تهران بر تصمیم مسئولان را یادآور شد و عنوان کرد: بازتاب این مسابقات به همراه پشتوانه مردمی این رشته در ایران و در سایر کشورهای صاحب کشتی از جمله عواملی است که حذف کشتی از مسابقات المپیک را غیرممکن می‌سازد.

وی افزود: پخش مستقیم مسابقات جهانی کشتی تهران برای 40 کشور جهان و حدود یک میلیارد تماشاگر تلویزیونی، مسئولان جهانی را متقاعد کرده است تا از حذف این رشته پرطرفدار از بازی‌های المپیک چشم‌پوشی کنند. 

سرپرست فدراسیون ورزش‌های باستانی و پهلوانی کشور ضمن بازدید از زورخانه‌های شهرستان کاشان، دیدار با شهردار کاشان در آیین تجلیل از مدیران و مرشدان ورزش باستانی این شهرستان که با حضور ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته در سالن جهان پهلوان تختی برگزار شد شرکت کرد.

انتهای پیام/2406/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول