اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

نماز جمعه مهم‌ترین سنگر انقلاب است

امام جمعه زنجان گفت: نماز جمعه مهم‌ترین سنگر انقلاب اسلامی پس از پیروزی نظام محسوب می‌شود.

نماز جمعه مهم‌ترین سنگر انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به پنجم مرداد سالروز نخستین نماز جمعه نظام اسلامی اظهار کرد: نماز جمعه برای نخستین بار و به فرمان امام خمینی (ره) توسط آیت‌الله طالقانی در کشور خوانده شد.

وی بر ضرورت توجه به نماز جمعه تاکید کرد و گفت: نماز جمعه مهم‌ترین سنگر انقلاب اسلامی پس از پیروزی نظام محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به برگزاری نماز جمعه در 700 نقطه کشور تصریح کرد: نماز جمعه پشتوانه انقلاب و تکیه‌گاه مردم متدین و ولایتمدار محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه مظهر اتحاد مردم حول محور خدا، رسول‌الله، قرآن، ائمه معصومین (ع) و ولی‌فقیه زمان است، تصریح کرد: نماز جمعه موجب اتحاد و همدلی بین مسلمانان می‌شود.

آیت‌الله خاتمی حضور در نماز جمعه را نشان‌‌دهنده علاقه مردم به نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: هر کس که خدا و معاد را باور داشته باشند، نماز جمعه را ترک نمی‌کند.

وی با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از برگزاری نماز جمعه تصریح کرد: در نماز جمعه باید ارزش‌های دینی و انقلابی مطرح شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه باید در نماز جمعه فضای امید به آینده‌ای بهتر و عالی‌تر در مردم تقویت شود، افزود: فضای نماز جمعه باید فضای گسترش اخلاق و تقویت مبانی دین اسلام باشد.

وی یادآور شد: باید فضای نماز جمعه فضای آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص سرنوشت مسلمانان و مردم جهان باشد.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: باید فضای نماز جمعه فضای روشنگری نسبت به توطئه‌های داخلی و خارجی دشمنان بوده و موجب تقویت روحیه استقامت و پایداری در مقابل این توطئه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه فضای نماز جمعه باید فضای بصیرت و آگاهی مردم باشد، افزود: نماز جمعه رسانه فراگیری است که متعلق به حزب و گروه خاصی نبوده و باید پاسخگوی سئوال‌های نسل جوان باشد.

آیت‌الله خاتمی نماز جمعه را کانون وحدت عنوان کرد و گفت: باید از این فضای معنوی به نحو مطلوبی استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام اسلامی خاطرنشان کرد: فرمایشات رهبری راه و نقشه برای نظام اسلامی است که باید مسئولان به آن توجه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان صبر، استقامت و مقاومت در برابر توطئه‌های دشمنان را از تاکیدات رهبری در این دیدار عنوان کرد و گفت: نعمت جمهوری اسلامی و پاسداری از آن از دیگر تاکیدات رهبری بود.

وی با بیان اینکه از دیدگاه رهبری با تغییر مدیریت کشور انرژی، فکر و نیروی جدیدی وارد جامعه می‌شود، افزود: بنای نظام اسلامی پایه‌گذاری شده و هر دولتی برای ترفیع این بنا کوشش می‌کند.

آیت‌الله خاتمی بر ضرورت آمادگی برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد و گفت: اضافه کردن حزب‌الله به لیست تروریست‌ها نشان از اهمیت چنین برنامه‌هایی دارد.

وی با بیان اینکه حزب‌الله لبنان در 22 روز قدرت پوشالی رژیم غاصب اسرائیل را به جهان نشان داد، افزود: مقاومت در برابر رژیم جعلی اسرائیل موجب شده تا این گروه در لیست گروه‌های ترورست قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به شب‌های احیا بر ضرورت دستگیری از نیازمندان تاکید کرد و گفت: 22 هزار و 300 خانوار زیرپوشش کمیته امداد است که باید در این شب‌ها به فکر این افراد نیز بود.

انتهای پیام/73003/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول