اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز جمعه همدان خبر داد

کمبود اعتبار ستاد نماز جمعه همدان

دبیر ستاد اقامه نماز جمعه همدان از کاهش بودجه و اعتبار ستاد نماز جمعه در پنج تا شش ماه قبل خبر داد.

کمبود اعتبار ستاد نماز جمعه همدان

محمود احدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، از آمادگی ستاد نماز جمعه همدان برای اقامه نماز جمعه باشکوه در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: از یک ماه پیش جلسات مکرری تشکیل شد و جلسات در استانداری و خادمان نماز جمعه دنبال شد تا مقدمات نماز جمعه را برای نمازگزاران آماده کنند.

وی با اشاره به برگزاری چهار نماز جمعه در ماه رمضان تصریح کرد: بیش از 100 نفر از خادمان برادر و 100 نفر از خادمان خواهر با توجیه و شناخت وظایف مقدمات نماز جمعه را فراهم می‌کنند.

دبیر ستاد اقامه نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه فردا نیز جلسه‌ای را با 25 اداره استان داریم تا پشتیبانی لازم را داشته باشند، گفت: در این جلسه تجهیزات و امکانات لازم در این خصوص در اختیار ستاد نماز جمعه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان چهار برنامه عمده در زمینه برنامه‌های فرهنگی در حسینیه امام(ره) تدارک دیده شده است، افزود: در چهار جمعه که خیل عظیم نمازگزاران را داریم، پیش‌بینی می‌شود هر جمعه 20 هزار نفر و در روز قدس 50 هزار نفر در نماز جمعه حضور یابند که تمام خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف این جمعیت پوشش می‌دهد.

احدیان ماه مبارک رمضان با قرآن را از دیگر برنامه‌های این ماه برشمرد و گفت: هر روز از ساعت 18 تا 19:30 قرائت یک جزء قرآن به همراه تفسیر انجام می‌شود که به شکل متمرکز از سوی صدا و سیما ضبط و در شبکه سراسری سیما پخش می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های شب‌های قدر حسینیه‌ امام(ره) نیز بیان داشت: این برنامه در لیالی قدر با مشارکت هیئت رزمندگان اسلام برگزار می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه سال گذشته 2 هزار سایه‌بان ثابت در نماز جمعه برای نمازگزاران تعبیه شده بود، افزود: 10 هزار متر مربع داربست در حسینیه امام نصب شده تا با استفاده از گونی‌هایی برای نمازگزاران سایه‌بان موقت ایجاد شود.

وی از آماده‌سازی 10 هزار متر مربع فرش و موکت برای نمازگزاران خبر داد و گفت: در سه ماه گذشته حدود 700 متر سنگ کف حیاط شمالی اجرا شد تا حیاط مختص خواهران نیز ساماندهی شده تا نمازگزاران راحت باشند.

احدیان اضافه کرد: سه دستگاه موتور آب برقی در چاه حسینیه نصب و لوله‌کشی شده تا آب شرب از آب مصرفی نمازگزاران جدا شده تا از آب شرب برای وضو و شستن حیاط‌ها استفاده نشود.

وی در ادامه از کاهش بودجه و اعتبار ستاد نماز جمعه در پنج تا شش ماه قبل خبر داد و افزود: ستاد نماز جمعه از سه سال پیش مجاز به جمع‌آوری پول از مردم نیست و شش ماه است که با کمبود شدید اعتبارات مواجهیم که از مسئولان به ویژه استاندار تقاضامندیم مسائل نماز جمعه را دنبال کنند چرا که ما در سطح شهر و استان با چنین خیل عظیم نمازگزاران جمعه مواجه نیستیم.

دبیر ستاد اقامه نماز جمعه همدان با اشاره به اماکن تجاری احداث شده در مقابل حسینیه برای تأمین منابع مالی ستاد نماز جمعه یادآور شد: شهرداری همدان در ساخت و سازهایی که در مقابل حسینیه برای تأمین منابع مالی حسینیه انجام شد، همکاری نمی‌کند به طوری که مجوز حفر آسفالت نمی‌دهد تا این اماکن انشعابات آب و برق و ... غیره خود را نصب کنند.

وی در پایان سخنانش ابراز داشت: نهادها و رسانه‌های همدان نیز هر چه بهتر برگزار شدن نمازهای جمعه حمایت‌های بسیاری داشتند که ضمن تشکر و قدردانی از همه آنها امیدواریم این حمایت‌ها تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/89003/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول