اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

نماز جمعه پایگاه مبارزه با جنگ نرم است

معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: نماز جمعه پایگاه مبارزه با جنگ نرم است.

نماز جمعه پایگاه مبارزه با جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، حجت‌الاسلام سید احمد تقوی پیش از ظهر امروز در جلسه جوانان ستاد نماز جمعه این شهر با ابراز خرسندی از همنشینی با جوانان نخبه و ولایتی اظهار کرد: نماز جمعه پایگاه مبارزه با جنگ نرم است و حضور در کنار جوانان مومن نشاط و شادابی روحی انسان را افزایش می‌دهد.

وی خود‌بزرگ‌بینی و تکبر را یکی از آفات بزرگ جامعه ذکر کرد و گفت: برخی به علم و دانش خود فخر می‌فروشند در حالی که اسلام مخالف این عمل بوده و همگان را دعوت به فروتنی و خشوع می‌کند.

معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه یادگیری علمی که در دنیا و آخرت به درد انسان می‌خورد را ضروری دانست و افزود: این دیدگاه ائمه معصومین (ع) است.

وی با اشاره به فرمایش‌های امام علی (ع) درباره فراگیری علم و تحمل سختی‌های فراوان در این راه افزود: پنج مسئله مورد توجه حضرت امام علی (ع) بوده ابتدا اینکه انسان توجهش تنها باید به خداوند باشد.

تقوی، دومین نکته را نترسیدن از هیچ‌کس و هیچ‌چیز ذکر کرد و ادامه داد: سومین نکته این بوده که یادگیری هر چیزی که برای دنیا و آخرت انسان لازم باشد، ضروری است.

وی اضافه کرد: چهارمین نکته پاسخ صریح درباره مسئله‌ای که فرد نمی‌داند و پنجمین نکته نیز صبر و بردباری است که یکی از نکات مهم در اسلام محسوب می‌شود.

امام جمعه فومن نیز در مراسم مذکور پاک بودن در دوران جوانی را شیوه انبیا دانست و گفت: در صدر اسلام پیامبر اکرم (ص) به جوانان مومن و شجاع مدیریت‌های مختلف از جمله فرمانداری شهر مکه ام‌القرای جهان اسلام را دادند و با تمام وجود از آنها حمایت می‌کردند تا این کردار نبوی الگویی برای تمام جوامع اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام سید محمد حسن صفوی، نقش جوانان را در برپایی و هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن نماز جمعه بی‌بدیل خواند.

وی تصریح کرد: در ستاد نماز جمعه فومن از جوانان نخبه و تحصیلکرده فومنی استفاده می‌شود تا گامی مهم در راستای تحقق اهداف بلند نماز جمعه و انقلاب برداشته شود.

انتهای پیام/2300/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول