اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران:

برگزاری نماز جمعه در مصلای گچساران سبب تسریع در روند تکمیل آن می‌شود

امام جمعه گچساران با بیان این‌که نماز جمعه از هفته آینده در مصلا برگزار می‌شود، گفت: برگزاری نماز جمعه گچساران با وجود کاستی‌های فعلی مصلای این شهرستان، سبب تسریع در امر تکمیل این پروژه می‌شود.

برگزاری نماز جمعه در مصلای گچساران سبب تسریع در روند تکمیل آن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید امین‌الله حجازی امروز و در خطبه نخست نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری سپر و دژی مستحکم و نفوذناپذیر در برابر آلودگی‌ها و نافرمانی‌های خداوند است.

*انجام فرایض دینی تأکید همیشه اسلام است

وی با اشاره به اهمیت انجام فرایض و اعمال دینی افزود: انجام اعمال و فرایض دینی بسیار مهم و سفارش شده در دین اسلام بوده به نحوی که برخلاف دیدگاه برخی مبنی بر پذیرفته نشدن فرایض و عبادات فرد شراب‌خوار تا چهل روز، اسلام معتقد است که فردی که شرب خمر کرده باید توبه کند و اعمال دینی و فرایض خود را نه چهل روز بعد، بلکه از همان روز پس از توبه انجام دهد.

حجازی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت کمک به نیازمندان و مستمندان تصریح کرد: اگر کسی در راه کمک به مستمندان، نیازمندان و فقرا تلاش کند، انسانی برگزیده از برگزیدگان الهی و دارای مقام عالی در نزد خداوند می‌شود.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز عبادی - سیاسی این شهرستان با اشاره به سالروز وفات شهادت‌گونه حضرت خدیجه کبری(س) ابراز داشت: حضرت خدیجه کبری(س) مادر زهرای مرضیه(س) و همسر پیامبر بزرگ عالم بشریت، حضرت محمد(ص) بود که بعد از امام علی(ع) بزرگترین حامی و پشتیبان پیامبر(ص) بود.

*مقبولیت اعمال و فرایض دینی منوط به انجام امر به معروف و نهی از منکر است

حجازی ادامه داد: شخصیت بزرگ و اجتماعی و وضعیت مالی مناسب حضرت خدیجه(س) سبب پیشرفت اسلام و کاهش فشارهای طاقت‌فرسای مختلف کفار بر پیامبر(ص) بود که وفات شهادت‌گونه این بانوی بزرگ جهان اسلام را به جهان اسلام و امام عصر(عج) تسلیت می‌گویم.

وی در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را امری الهی و ویژه در ماه رمضان عنوان کرد و گفت: تمامی اعمال دینی و فرایض مسلمانان از جمله نماز، روزه، کمک به مستمندان و پرداخت خمس و زکات بدون انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر مورد قبول درگاه الهی قرار نمی‌گیرد و این نشانه اهمیت بالای این فریضه انسان‌ساز است.

امام جمعه گچساران یادآور شد: در تمامی شهرهای کشور تعداد معدودی افراد روزه‌خوار وجود دارد که در گچساران نیز وجود دارد اما همین تعداد کم نیز باید جدی گرفته شود.

*تذکر لسانی همراه با سعه صدر در برخورد با روزه‌خواران رعایت شود

حجازی با بیان این‌که ماه رمضان حرمت، جلا و جبروت دارد، عنوان کرد: تذکر لسانی با رفتار مناسب و دوستانه بهترین راه برخورد با این تعداد از افراد بوده و تأکید می‌کنم که در برخورد با این افراد رعایت اخلاق نرم همراه با سعه‌ صدر اعمال شود.

وی با اشاره به لزوم توجه جدی به وضعیت پوشش و حجاب اسلامی به ویژه در ماه رمضان متذکر شد: یک مسلمان و مؤمن باید غیرت دینی داشته باشد.

حجازی با نقل حدیثی از امام علی(ع) در این زمینه گفت: امام علی(ع) خطاب به بعضی مردان فرموده‌اند که آیا حیا و شرم نمی‌کنید که زنان شما با پوشش نامناسب، نگاه‌های آلوده افراد ضعیف‌النفس را متوجه ناموس‌های شما می‌کنند.

*اعتراف آمریکایی‌ها به ناکارآمد بودن مبارزه با ایران اسلامی

امام جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه تعدادی از نظامیان و کارشناسان آمریکایی به باراک اوباما اظهار کرد: در این نامه به اوباما تأکید شده است که کشور ایران با دیگر کشورهای جهان تفاوت دارد و باید به جاری مبارزه با ایران راه مدارا با این کشور در پیش گرفته شود.

حجازی با اظهار شکر از وجود پربرکت مقام معظم رهبری افزود: کارشناسان و نظامیان ارشد آمریکایی یادآور شده‌اند که ایران اسلامی دارای رهبری هوشمند با اندیشه‌ای بزرگ بوده که بر تمامی اسرار جهان مطلع است، بنابراین مبارزه با ایران راه درستی به نظر نمی‌رسد.

*روند مطلوب اتمام پل عبدالهی و تکمیل مصلای گچساران

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند اتمام مرمت پل عبدالهی و تکمیل مصلای گچساران گفت: نیمی از جاده فرعی و دسترسی پل عبدالهی با تلاش دلسوزانه و متعهدانه راه و شهرسازی و دیگر ادارات آسفالت شده که تا چند روز آینده به صورت کامل آسفالت می‌شود.

حجازی ادامه داد: پل ترانزیتی پاسگاه عبدالهی نیز تا چهل روز آینده آماده بهره‌برداری است.

امام جمعه گچساران با اشاره به روند مطلوب تکمیل مصلای گچساران و تشکر از تلاش‌های مسئولان استانی و شهرستانی بیان کرد: نماز جمعه گچساران از هفته آینده در محل مصلای این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: نمازگزاران از هفته آینده برای اقامه نماز در محل مصلای گچساران حضور داشته باشند و البته به دلیل برخی کاستی‌های موقتی همراه خود زیرانداز داشته باشند.

حجازی از هماهنگی ادارات خدمات‌رسان در هفته‌های آینده برای خدمات‌دهی به نمازگزاران خبر داد و ابراز داشت: برگزاری نماز جمعه در محل مصلای در حال تکمیل گچساران، سبب تسریع در امر تکمیل این پروژه می‌شود.

انتهای پیام/82014/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول