اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کرمان عنوان کرد

اقامه 48 نماز جمعه در استان کرمان / معرفی 4 ستاد نماز کرمان به عنوان نمونه کشوری

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان با اشاره به اقامه 48 نماز جمعه در استان کرمان گفت: چهار ستاد نماز جمعه استان کرمان به عنوان نمونه کشوری معرفی شدند.

اقامه  48 نماز جمعه در استان کرمان / معرفی 4 ستاد نماز کرمان به عنوان نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر 48 نماز جمعه در استان کرمان اقامه می‌شود که با توجه به ظرفیت استان امکان افزایش تا 60 مورد وجود دارد.

وی با بیان اینکه اشتیاق شهروندان برای برپایی نماز جمعه هر روز بیشتر می‌شود، عنوان کرد: شهرهای خانوک، ساردوئیه، نودژ، اسماعیلیه، گلزار، لاله‌زار، گنبکی، نگین کویر، زهکلوت، سیریز و ... ظرفیت راه‌اندازی نماز جمعه را دارند.

قاسمی‌زاده ابراز داشت: 2 هزار و 200 نفر در نهاد نماز جمعه استان کرمان به عنوان ستادهای نماز جمعه مشغول خدمت‌رسانی و برنامه‌ریزی هستند.

50 هزار نفر در نماز جمعه‌های استان کرمان شرکت می‌کنند

وی با اشاره به اینکه حداقل 50 هزار نفر در استان کرمان در نماز جمعه شرکت می‌کنند، افزود: یکی از دلایل عدم افزایش تعداد نمازگزاران جمعه، امکانات اولیه از جمله محل برپایی نماز است.

قاسمی‌زاده تصریح کرد: نماز جمعه باید نماز عبادی سیاسی برای همه گروه‌های جامعه تلقی شود و مختص سن و یا قشر خاصی نیست، علاوه بر اینکه سعی ما بر این است که قشر جوان را به عنوان جمعیت بالای کشور مورد توجه ویژه قرار دهیم.

وی با اشاره به حضور 60 امام جمعه موقت در استان کرمان گفت: در حال حاضر مصلای 9 شهر به بهره‌برداری رسیده که شامل شهرهای کرمان، شهربابک، ‌گلباف، ارزوئیه، باغین، اندوهجرد، زنگی‌آباد، رفسنجان و عنبرآباد است.

قاسمی‌زاده خاطر نشان کرد: مصلاهای 14 شهر از جمله سیرجان، رفسنجان، کشکوئیه، زرند، راور، بم، نرماشیر، رودبار جنوب، جیرفت، منوجان، بافت و ‌ماهان در حال احداث مصلا هستند.

کمک 12 میلیارد تومانی به ساخت مصلاهای کرمان

امام جمعه موقت کرمان ابراز داشت: سال 91 از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور 12 میلیارد تومان برای احداث، تکمیل و توسعه مصلاهای استان کرمان کمک شد که پیشرفت خوبی را نیز در این زمینه شاهد بودیم.

وی ابراز داشت: همچنین در سال گذشته یک میلیارد و 250 میلیون تومان برای مساجدی که محل اقامه نماز جمعه بودند، کمک شد.

قاسمی‌زاده میزان اعتبار استانی دریافتی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان را در سال گذشته 127 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این میزان اعتبار در حد حجم بالای مصلای استان کرمان نیست.

وی با بیان اینکه 39 شهر در استان کرمان دارای دفتر و منزل سازمانی ائمه جمعه هستند، تصریح کرد: دفاتر و منازل ائمه جمعه شهرهای اختیارآباد، امین‌شهر، بهرمان، زیدآباد و مردهک در حال ساخت و چهار شهر نیز در حال تهیه زمین هستند.

معرفی 4 ستاد نماز کرمان به عنوان نمونه کشوری

قاسمی‌زاده عنوان کرد: ستادهای نماز جمعه زرند، عنبرآباد، کرمان و انار در سال گذشته با توجه به رعایت ضوابط و مقررات شورای سیاستگذاری به عنوان نمونه‌های کشوری معرفی و تجلیل شدند.

وی اذعان داشت: گاهی اوقات ما شاهد عدم استقبال روحانیان واجد شرایط برای تصدی ائمه جمعه در شهرهای نیازمند هستیم، عدم توجه خیران، متمکنان و ثروتمندان به حوزه وقف در باب نماز نیز از مشکلات این حوزه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان گفت: یکی از مشکلات حوزه نماز جمعه این است که عمده مردم و خیران تصور دارند، ساخت مصلاها و مراکز اقامه نماز جمعه در حیطه وظایف دولت است، لذا میزان مشارکت در این زمینه پایین است.

وی تقویت دین‌باوری و ارزش‌های اعتقادی، روحیه همبستگی و وحدت ملی، شتاب گرفتن کارهای فرهنگی، ‌اجتماعی و عمرانی، تقویت مشارکت‌های مردمی در امور خیریه و عمران و آبادانی، تقویت مبارزه سیاسی و حرکت‌های مورد نیاز نظام را از جمله فواید نماز جمعه دانست.

قائم‌مقام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان در این نشست خبری با اشاره به معرفی چهار ستاد نماز جمعه کرمان به عنوان نمونه‌های کشوری اظهار داشت: پارامترهای انتخاب ستادهای نمونه در مرکز و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور طرح می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری ابراز داشت: حضور نمازگزاران در نماز جمعه، انسجام ستاد نماز جمعه در تشکیل جلسات اعم از فرهنگی، اجرایی و برنامه‌ریزی، ایجاد تسهیلات برای نمازگزاران از جمله این پارامترها است.

انتهای پیام/80017/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول