اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

نماز جمعه رسانه‌ای مهم و مظلوم است / همه باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم

امام جمعه ابهر با اشاره به اهمیت تریبون نماز جمعه گفت: نماز جمعه رسانه‌ای مهم و مظلوم است.

نماز جمعه رسانه‌ای مهم و مظلوم است / همه باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر، با توصیه و دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: خداوند بندگان خود را به تقوای الهی سفارش و از دنیا بر حذر می‌دارد، که دنیا خانه رخت بستن و کوچ کردن و محل سختی و رنج کشیدن است.

وی با بیان فضیلت‌های شب‌های قدر گفت: در شب‌های قدر ملائکه به روی زمین می‌آیند و بر همه سلام می‌گویند و با مردم مصافحه می‌کنند و بر دعاهای مردم آمین می‌گویند.

امام جمعه ابهر در ادامه سخنان خود به 5 مرداد 1358 سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران به امامت‌ آیت‌الله طالقانی اشاره کرده و افزود: نماز جمعه رسانه‌ای بزرگ است که با کمترین هزینه، بیشترین خدمت را به بشریت ارائه و کارنامه آنها در این زمینه درخشان و بی‎نظیر است.

وی با دعوت از همه مردم برای حضور با شکوه در نماز جمعه ادامه داد: همه باید تلاش کنند تا در صفوف به هم پیوسته نماز جمعه حضور یابند.

 رحیمی در ادامه با بیان اینکه معروف‎گستری و منکرستیزی در بستر جامع بشری روح رسالت رسانه‌ای پیامبران است که این ویژگی را فقط در نهاد مقدس نماز جمعه می‌توان دید، تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت این تریبون برای نظام اسلامی کم‎هزینه‎ترین و پرکارترین تریبونهاست، البته مظلومیت این رسانه و عدم توجه از طرف دست‎اندرکاران برنامه بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه نماز جمعه مرکز بصیرت و آگاهی و شجاعت و نصیحت و امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری است، ادامه داد: نماز جمعه در جامعه اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و تضعیف این نهاد تضعیف جامعه اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر تقویت نهاد مقدس نماز جمعه، اظهار داشت: مسئولان باید تلاش کنند تا این نهاد مقدس تقویت شود و در این راستا از هیچ تلاش دریغ نکنند.

وی در ادامه خواستار تکمیل مصلی بزرگ الغدیر ابهر شد و گفت: با تکمیل شدن مصلی بزرگ الغدیر ابهر بسیاری از مشکلات مردم برای اقامه نماز رفع می‌شود.

خطیب جمعه ابهر به توضیح جزئیات ساخت مصلای و حوزه علمیه امیر المومنین (ع) اشاره کرده و از مردم و مسئولین خواست، که این نهاد مقدس را در مظلومیت قرار نداده و تنها نگذارند و دست به دست هم داده برای تکمیل مصلی همت کنند.

وی ضمن توصیه به مردم به شرکت در راهپیمایی بزرگ روز قدس، افزود: قدس از جایگاه ویژه‌ای برای مسلمانان برخوردار است و همه باید تلاش کنیم تا در راهپیمایی این روز حضور گسترده‌ای داشته باشیم.

رحیمی با تاکید بر اینکه دشمنان و به ویژه رژیم صهیونیستی در تلاش است تا این روز از اذهان مردم پاک شود، افزود: باید تلاش کنیم تا راهپیمایی روز قدس با شکوه‌تر از همیشه برگزار شود.

انتهای پیام/2308/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول