اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار:

ستادهای نماز جمعه فاقد ردیف بودجه هستند

امام جمعه بهار با بیان اینکه ستادهای نماز جمعه فاقد ردیف بودجه و اعتبارات هستند گفت: ادارات نسبت به اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی به ستاد نماز جمعه مساعدت داشته باشند.

ستادهای نماز جمعه فاقد ردیف بودجه هستند

 به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا صبح امروز در ستاد نماز جمعه شهرستان بهار با اشاره به اهمیت و تأثیر نماز جمعه در جامعه اسلامی، افزود: محوری‌‌ترین فعالیت فرهنگی در نظام اسلامی، نماز جمعه است که تأثیر همه جانبه‌ای در مسائل دینی و فرهنگی دارد.

وی با اشاره به نقش نماز جمعه در ایجاد حماسه سیاسی یادآور شد: یکی از شاخص‌های ایجاد حماسه سیاسی در انتخابات 24 خرداد تریبون نماز جمعه بود.

امام جمعه بهار ضمن قدردانی از زحمات اعضای ستاد، با اشاره به برگزاری نماز جمعه در ماه مبارک رمضان گفت: نمازهای جمعه در این ماه از عظمت و شکوه خاصی برخوردار بوده و  بر همگان واجب است که در این فریضه الهی شرکت کنند. هماهنگی، همدلی و انسجام موجود در ستاد نماز جمعه‌‌ شهرستان بهار موجب بروز ابتکارات خوبی شده و پیشرفت کمی و کیفی کارها را موجب گشته است.

حاتم‌نیا ابراز داشت: در بین مسائل اجتماعی مسئله‌ای مهم‌تر از نماز جمعه وجود ندارد و همان گونه که نماز جمعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خدمت و تلاش برای هر چه بهتر برگزار شدن آن نیز‌‌ اهمیت بالایی دارد.

وی سنگر نماز جمعه را متعلق به دستگاه رهبری خواند و اظهار داشت: ستاد نماز جمعه بدون گرایش به حزب و گروه خاصی فعالیت می‌کند.

امام جمعه بهار با بیان اینکه ستادهای نماز جمعه فاقد ردیف بودجه و اعتبارات هستند اذعان داشت: به خاطر رویکرد فرهنگی ستاد نماز جمعه و گسترش فعالیت‌های این ستاد لازم است ادارات نسبت به اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی به ستاد نماز جمعه مساعدت داشته باشند.

وی نماز جمعه را سنگری بسیار کارآمد در مقابل تهاجم فرهنگی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب دانست و ابراز داشت: باید قدر این جایگاه با ارزش را دانست.

حاتم‌نیا اظهار داشت:‌ اقامه باشکوه نماز جمعه از اصلی‌ترین رسالت‌های ستاد‌های نماز جمعه است.فعالیت‌های فرهنگی ستاد نماز جمعه باید در راستای هرچه باشکوه برگزار شدن آیین نماز جمعه‌ باشد.

امام جمعه بهار افزود: باید هدف از فعالیت‌های فرهنگی ستادهای نماز جمعه، جذب حداکثری جوانان و مطلوب برگزار شدن نماز جمعه باشد.

وی با تأکید بر داشتن نظم تشکیلاتی در ستاد نماز جمعه‌ بیان داشت: تمام تلاش ستادهای نماز جمعه باید بر این باشد که تشکیلاتی فعالیت کنند و تمام‌ اعضای ستاد را به کار و فعالیت تشویق کنند.

حاتم‌نیا هدف از این امر را بازدهی ‌و کیفیت بیشتر امور عنوان کرد و گفت: باید افراد توانمند به ویژه جوانان در ستاد‌های نماز جمعه جذب‌ و میدان داده شوند تا با نظم تشکیلاتی و تقسیم کار مطابق‌ با آیین‌نامه‌، این ستاد به اهداف عالی خود یعنی اقامه باشکوه نماز جمعه دست یابد.

انتهای پیام/2499/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول