اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم خبر داد

اقامه 735 نماز جمعه در سراسر کشور

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم گفت: با وجود تعطیل شدن اقامه نماز جمعه به مدت یک قرن و نیم پیش از انقلاب، امروز در سراسر کشور در 735 نقطه نماز عبادی سیاسی جمعه برگزار می‌شود.

اقامه 735 نماز جمعه در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام احمد تقوی ظهر امروز در مراسم معارفه نخستین امام جمعه پردیسان که در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی نماز جمعه احیا شد تاکید کرد: امروز با گذشت سی و چند سال از انقلاب اسلامی نمازهای جمعه با شکوه‌تر از گذشته برگزار شده و در اقصی نقاط کشور شاهد حضور گسترده ملت در نمازهای جمعه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام روز جمعه مورد توجه قرار داشته شده است تصریح کرد: در نخستین اهمیت نماز جمعه همین بس که در قرآن کریم آمده است انسان‌های مومن و شایسته پس از رسیدن به حکومت نقطه اول کارهای آنها نماز جمعه است.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم نماز جمعه را یکی از اجتماعات مهم مردم جامعه اسلامی دانست که هر هفته برگزار می‌شود و افزود: در این اجتماع شاهد وحدت و همدلی اقشار مختلف هستیم.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی نماز جمعه به مدت یک قرن و نیم تعطیل شده بود گفت: امام راحل پس از انقلاب نماز جمعه را احیا کرد و امروز شاهد هستیم که در 735 نقطه کشور نماز عبادی سیاسی جمعه برگزار می‌شود.

تقوی با تاکید بر اینکه نماز جمعه منشأ خیرات و برکات بسیاری برای جامعه اسلامی بوده است گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه قم به صورت خصوصی به امامت آیت‌الله اراکی اقامه می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در استان قم پیش از این در شهر قم و پنج شهر تابعه نماز جمعه اقامه می‌شد افزود: با اقامه نماز جمعه در پردیسان، در هفت نقطه استان قم نماز جمعه اقامه می‌شود.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم با اشاره به اینکه اقامه نماز جمعه در منطقه پردیسان پاسخی به درخواست‌های مکرر مردم این منطقه است تاکید کرد: حجت‌الاسلام غفوری به عنوان نخستین امام جمعه پردیسان معرفی شده است و ایشان قبل از این در شهرهای اسلام‌آباد غرب، آران و بیدگل، تنکابن و دلیجان مسئولیت امامت جمعه را عهده‌دار بوده است.

وی با اشاره به سوابق و فعالیت‌های امام جمعه پردیسان در مسائل فرهنگی و اجرایی خاطرنشان کرد: امیدواریم که مردم و مسئولان همکاری لازم را با امام جمعه پردیسان داشته باشند.

انتهای پیام/2258/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول