اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی:

روزه‌داران روزه خود را با آب گرم باز کنند

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی از روزه‌داران خواست روزه خود را با آب گرم باز کرده و از خوردن آب سرد هنگام افطار کردن پرهیز کنند.

روزه‌داران روزه خود را با آب گرم باز کنند

بابک عشرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: به دلیل خالی بودن معده در طول روزه‌داری و پر شدن آن در هنگام افطار ممکن است پس از افطار حالت نفخ به معده دست بدهد که باز کردن روزه با مایعات گرم از نفخ پس از افطار پیشگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: پس از آب گرم، خرما، کشمش و عسل مناسب‌ترین چیزها برای باز کردن روزه هستند و عزیزان روزه‌دار می‌توانند پس از خوردن این مواد غذایی از غذاهای آبکی مثل سوپ، نان، پنیر و سبزی استفاده کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی با اشاره به اهمیت حفظ آب بدن روزه‌داران در فصل گرما، اذعان داشت: استفاده از مایعات ولرم سبب حفظ آب بدن می‌شود، همچنین در مواردی مصرف آبلیمو همراه با چای نیز می‌تواند سبب حفظ آب بدن روزه‌داران شود که توصیه می‌کنیم روزه‌داران توجه کافی را به مصرف آب مورد نیاز بدن داشته و از خوردن بیش از حد آن نیز خودداری کنند، چراکه مصرف زیاد آب موجب بروز مشکلات گوارشی می‌شود.

عشرتی با تأکید بر اینکه مصرف آب سرد با حجم زیاد برای سلامت روزه‌داران مضر است، ادامه داد: مصرف زولبیا و بامیه نیز سبب افزایش قند و چربی خون شده و برای سلامت روزه‌داران مضر است.

وی در پایان از هیئت‌های مذهبی و مساجد خواست نسبت به رعایت بهداشت در طبخ و توزیع غذاهای نذری در ماه مبارک رمضان دقت کنند.

انتهای پیام/87008/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول