اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفار گیلان مطرح کرد

بحران کم‌آبی ‌گریبان استان ‌گیلان را هم گرفت/ تنش بی‌آبی در 196 روستای گیلان‌

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب مشترکان روستایی، گفت: 58 هزار و 618 مشترک روستایی گیلان با کاهش آب مواجه هستند.

بحران کم‌آبی ‌گریبان استان ‌گیلان را هم گرفت/ تنش بی‌آبی در 196 روستای گیلان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی فرامینی عصر امروز در نشست آبفار استان از تمام روستاییان گیلان خواست تا در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب شرایط استفاده از این ماده حیات‌بخش را برای همگان فراهم می کند، اظهار کرد: امیدواریم با مشارکت روستاییان استان به‌ویژه روستاییانی که در روستاهای خود با تنش آبی مواجه هستند، این مقطع حساس را با کمترین مشکل سپری کنیم.

مدیرعامل آبفار گیلان، پراکندگی جمعیت در روستاها را موجب صرف هزینه‌های زیاد برای اجرای پروژه‌های این شرکت خواند و ادامه داد: در روستاها با مشکلات دیگری از جمله اقتصاد آب مواجه هستیم.

وی میزان بارش باران و نزولات جوی در سال آبی 91-92 را نسبت به سال‌های قبل دچار کاهش محسوسی ذکر کرد و افزود: در روزهای اخیر میزان مصرف آب در استان افزایش یافته و در برخی از روستاها با مشکل کم‌آبی مواجه هستیم.

فرامینی، محدودیت منابع تأمین آب و افزایش دمای هوا را دلیل کاهش آب در روستاهای گیلان عنوان کرد.

وی یادآور شد: عوامل اجرایی این شرکت در سطح روستاها، مشکلات آب شرب روستاییان را به صورت تمام وقت مورد کنترل قرار می‌دهند و تلاش‌ها برای برطرف شدن این مشکلات در حال انجام است.

این مسئول، صرفه جویی در مصرف آب و رعایت الگوی صحیح مصرف را مورد تأکید تمام روستاییان قرار داد و متذکر شد: حتی کمترین میزان صرفه‌جویی در حد 10 تا 15 درصد از طرف هر مشترک روستایی می‌تواند فرصت برخورداری از نعمت مهم آب شرب سالم و بهداشتی را برای دیگر روستاییان فراهم کند.

به گفته وی، اکنون بالغ بر 58 هزار و 618 مشترک در 196 روستای گیلان با تنش آبی مواجه هستند.

انتهای پیام/2300/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول