اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 95

شبکه آب خام فضای سبز و آب شرب کرج جداسازی می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از جداسازی شبکه آب خام فضای سبز و آب شرب تا پایان سال 95 در این کلانشهر خبر داد.

شبکه آب خام فضای سبز و آب شرب کرج جداسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، عباس زارع با اشاره به اقدامات مطلوب شهرداری در زمینه ایجاد و توسعه فضای سبز در این کلانشهر اظهار داشت: طی سال گذشته، پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهری مطلوبی برای افزایش ارائه خدمات به شهروندان و رفاه حال آنها احداث و بهره‌برداری شد.

وی با اشاره به تامین منابع آبی مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز شهری افزود: منابع آبی فضای سبز شامل چند دسته است، در حال حاضر 15 درصد از سطوح فضای سبز از طریق آب شرب شهری مشروب می‌شود.

*احیای قنوات در نقاط مختلف کرج

این مسئول با اشاره به همکاری شرکت آبفا برای تامین بخشی از آب مورد نیاز برای آبیاری فضاهای سبز و درختان سطح شهر عنوان کرد: در این زمینه طبق برنامه‌ریزی مقرر شده است که تا پایان سال 95، شبکه آب خام فضای سبز از آب شرب شهری مستقل و جدا شود.

زارع ادامه داد: همچنین علاوه بر این مهم، تعدادی قنوات در شهر وجود دارد که این سازمان درصدد احیای آنها است و تاکنون قنوات صوفی‌آباد، ترقی و حاجی‌آباد احیا شدند و از آب آنها برای آبیاری فضای سبز نقاط مختلف شهر استفاده می‌شود.

*استحصال حدود یک مترمکعب آب در هر ثانیه

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: در این زمینه چند قنات جدید از جمله در کلاک بالا و نهر دلمبر نیز حفر و از آنها بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به وجود تعدادی چاه آب برای آبیاری فضای سبز موجود در شهر گفت: همچنین حقابه‌ای نیز از رودخانه کرج برای آبیاری فضاهای سبز و باغات این کلانشهر وجود دارد که در مجموع با استفاده از تمامی این منابع، هم‌اکنون حدود یک مترمکعب آب در ثانیه قابل استحصال است و برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

*عرصه‌های جدیدالاحداث باید دارای شبکه توزیع آب خام باشند

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر در قسمت قابل توجهی از شهر (از میدان حصارک تا میدان شهید سلطانی) شبکه توزیع آب خام وجود دارد که در این زمینه تمامی بلوارهای منشعب از این خط و مسیر نیز دارای شبکه آب خام هستند.

زارع افزود: طبق برنامه‌ریزی، عرصه‌های فضای سبزی که احداث می‌شوند، قطعاً باید دارای شبکه آب خام باشند، در واقع این سیاست در راستای کاهش وابستگی به آب شرب شهری در حوزه آبیاری فضای سبز در پیش گرفته شده است.

انتهای پیام/2302/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول