اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خبر داد

بهره‌مندی 75 درصد جمعیت استان بوشهر از خدمات شرکت آب و فاضلاب

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: 75 درصد جمعیت استان بوشهر از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان بهره‌مند هستند.

بهره‌مندی 75 درصد جمعیت استان بوشهر از خدمات شرکت آب و فاضلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد پور یوسفی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آب مصرفی مشترکین شهرهای استان بوشهر روزانه 175 هزار متر مکعب است ،تصریح کرد: 90 درصد این مقدار آب شرب از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد و حدود 10 درصد آن نیز از چا‌ه‌های مناطق استان بوشهر تامین می‌شود.

وی از بازسازی شبکه آبرسانی شهرهای استان خبر داد و گفت: از سه هزار کیلومتر شبکه آبرسانی شهرهای استان بوشهر، بیش از 300 کیلومتر آن نیاز به بازسازی دارد که با اصلاح این شبکه‌های فرسوده از هدر رفت آب جلوگیری می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اعتبار مورد نیاز برای مقابله با کم‌آبی را 252 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای مقابله با بحران کم‌آبی، افزایش تولید و کاهش هدررفت آب در این استان تخصیص 252 میلیارد و 750 میلیون ریال اعتبار ضروری است.

پوریوسفی افزود: این میزان اعتبار برای حفر، اجاره، تجهیز و کف شکنی چاه‌ها، اجرای خط انتقال، اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی، شناسایی انشعاب‌های پرمصرف و غیر مجاز، تعویض کنتورهای فرسوده، فرهنگ سازی، جداسازی آب شرب از فضای سبز صرف می‌شود.

وی با بیان اینکه 340 کیلومتر از شبکه آبرسانی شهرهای استان نیاز به بازسازی دارد، تاکید کرد: با اصلاح شبکه آب، حفر و اجاره چاه‌ها 3 هزار و 690 متر مکعب آب در روز افزایش تولید خواهیم داشت.  

وی یادآور شد: 56 درصد آب مصرفی مشترکان شرکت آب و فاضلاب شهری از خط آبرسانی خلیج فارس و 40 درصد نیز از چشمه ساسان، چاه های سربالش، رودخانه شاهپور و تصفیه خانه آب در شهرستان کازرون تامین می‌شود.

معاون شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به این که مابقی آب مورد نیاز استان بوشهر از منابع داخلی برداشت می‌شود اضافه کرد: قدمت خط انتقال آب کازرون به طول 420 کیلومتر 23 تا 40 سال است که به دلیل کوهستانی بودن و نقاط صعب العبور فرسودگی در آن بالاست.

پوریوسفی یادآور شد: 88 درصد جمعیت مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خانگی هستند که 55 درصد آب مصرفی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به این که سرانه مصرف آب در استان نسبت به دیگر نقاط کشور بالاست، افزود: یکی از دلایل افزایش سرانه مصرف آب شرایط خاص آب و هوایی و افزایش ماه های گرم نسبت به دیگر نقاط کشور و مصرف بی رویه برخی از مشترکان است که می‌توان با رعایت الگوی مصرف برخی از مشکلات کمبود آب استان را برطرف کرد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول