اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسدآباد خواستار شد

تشویق کشاورزان به کشت محصولات کم آب‌بر/ وضعیت آب مناسب نیست

فرماندار اسدآباد گفت: با توجه به کمبود منابع آبی شهرستان و کاهش بارندگی‌ها باید کشاورزان را به کشت محصولات کم آب‌بر هدایت و تشویق کرد.

تشویق کشاورزان به کشت محصولات کم آب‌بر/ وضعیت آب مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حمزه عبدکوند صبح امروز در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه 20 میلیون متر مکعب خروجی آب در سطح شهرستان داشتیم، اظهار داشت: در سال‌های اخیر این میزان به صفر رسیده است.

وی با تأکید بر مدیریت کردن آب مصرفی کشاورزان گفت: باید کشاورزان شهرستان را تشویق کنیم که به سمت کشت محصولات کم آب‌بر پیش بروند چرا که در صورت ادامه این وضعیت با کمبود آب مواجه خواهیم شد.

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه 300 میلیون متر مکعب آب از دشت اسدآباد برداشت می‌شود، افزود: از این میزان 299 میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی مصرف و مابقی در بخش آب شرب و صنعت است.

*خسارت به 16 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اسدآباد

وی با بیان اینکه سطح 23 هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت جو و گندم است، تصریح کرد: تاکنون 17 هزار هکتار از این محصول برداشت شده که 73 درصد را شامل می‌شود.

عبد کوند با بیان اینکه با وجود تلاش مسئولان مبنی بر عدم خروج گندم از شهرستان، مقداری از این محصول خارج شده است، گفت: باید برای عدم خروج این محصول نیروی انتظامی پای کار باشد و ورودی و خروجی‌های شهرستان بازرسی شود.

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد نیز با بیان اینکه امسال بر اثر خشکسالی و سرمازدگی بیش از 16 هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصولات زراعی و باغی شهرستان دچار خسارت شده است، اظهار داشت: 15 هزار و 900 هکتار از اراضی زیر کشت گندم، جو، کلزا و چغندر قند و 803 هکتار از محصولات باغی شهرستان دچار خسارت شده است.

ناصر فتاحی اضافه کرد: در مجموع بر اثر خشکسالی، سرمازدگی، آفات و امراض گیاهی 120 میلیارد ریال به کشاورزان خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/89008/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول