اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان:

اعتبارات اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق عشایری اصفهان تأمین شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز‌داری استان اصفهان گفت: اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق عشایری استان باید تأمین شود.

اعتبارات اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق عشایری اصفهان تأمین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدحسین شاملی ظهر امروز در سیزدهمین جلسه شورای عشایر استان با اشاره به اینکه راه‌اندازی و ساماندهی جاده‌ها برای مناطق عشایری ضروری است، اظهار کرد: ساماندهی وضعیت مناطق عشایری و فراهم‌سازی زیر‌ساخت‌های مورد نیاز در این مناطق باید جزو برنامه‌های اصلی مسئولان باشد.

وی به راه‌اندازی جاده وریزان اشاره کرد و ادامه داد: احداث و راه‌اندازی جاده‌ها در مناطق عشایری فریدون‌شهر مطلوب است و بودجه‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی این جاده‌ها باید تأمین شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز‌داری استان اصفهان با تأکید بر اینکه عشایر وریزان در سال 1364 حدود 54 خانوار بوده‌اند، تصریح کرد: اما در حال حاضر عشایر این منطقه به 21 خانوار کاهش یافته‌اند که در حال حاضر 9 خانوار از این عشایر جزو طرح اسکان قرار گرفته‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز‌داری استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر مطالعات اجرای طرح‌های آبخیزداری در سطح یک و نیم میلیون هکتار انجام شده است، تصریح کرد: اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق عشایری استان باید تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق عشایری سبب توسعه این مناطق می‌شود، اضافه کرد: احداث و راه‌اندازی جاده‌ها در  مناطق عشایری استان نیز سبب تسهیل رفت و آمد عشایر می‌شود.

شاملی در پایان اذعان کرد: ساماندهی و رسیدگی به وضعیت جاده‌های مناطق عشایری استان از برنامه‌‌های اصلی مسئولان استان است و هم‌افزایی مسئولان استان در راستای رسیدگی و ساماندهی به مشکلات بخش عشایری استان ضرورت دارد.

انتهای پیام/63004/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول