اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حال ناخوش طرح‌های گردشگری خلخال

تله‌کابین خلخال زیر زنگار غفلت / جولان کابین‌های 3 میلیاردی پشت انبار نمک

بهره‌برداری از پروژه گردشگری تله‌کابین خلخال آرزوی دیرین مردم این دیار است که به سرابی بی‌پایان تبدیل شده است.

تله‌کابین خلخال زیر زنگار غفلت / جولان کابین‌های 3 میلیاردی پشت انبار نمک

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تجهیزات تله‌کابین خلخال در سال 86 و 87 توسط شهردار وقت و شورای اسلامی شهر خلخال خریداری شد و پس از حمل به شهرستان خلخال متاسفانه تاکنون نصب نشده است.

از آن زمان تاکنون با اینکه اعضای شورای شهر همان اعضای دوره‌های قبلی این شورا بودند اما شهرداران متعددی بر مسند شهرداری تکیه زدند،اما سراب تله‌کابین پایانی نداشته است.

شهروندان خلخالی که از اوضاع نامطلوب تله‌کابین خلخال گله‌مند هستند، ابراز داشتند: وقتی خبر حمل کابین‌های تله‌کابین را به شهر خلخال شنیدیم خوشحال شدیم و به رونق این خطه امیدوار گشتیم اما اکنون این امید کم‌کم به یاس مبدل می‌شود.

یکی از بازنشستگان آموزش و پرورش نیز در این زمینه تصریح کرد: قولی که شورای شهر به مردم خلخال داد هیچ پایه و اساسی نداشته و همه سخنان آنها به فریب می‌ماند.

شهروند دیگر خلخالی با اشاره به استعدادهای بی‌نظیر خلخال گفت: اگر شورای شهر خلخال و شهردار تلاش می‌کردند و همت خود را به کار می‌گرفتند و تله‌کابین در همان سال‌های اول اجرای پروژه؛ نصب می‌شد، اوضاع خلخال رو به پیشرفت می‌گذاشت.

یک کارشناس علوم اجتماعی نیز به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: این امکانات و تجهیزات است که در تحقق اهداف گردشگری موثر واقع شده و موجب ماندگاری گردشگر می‌شود که شورا و شهرداری خلخال در جهت ماندگاری مسافران و گردشگران در خلخال هیچ اقدامی نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیگیر‌ی‌ها و گلایه‌های مردم خلخال از تاخیر در روند این پروژه گردشگری موجب شد تا خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل در پی اظهارات مردم به تهیه گزارش در این خصوص بپردازد تا شاید گامی در راستای بیان نارضایتی‌ها و گله‌مندی‌های مردم برداشته شود و مسئولان را از خواب غفلت بیدار کند.

با جست‌و جو و پیگیری‌های به عمل آمده کابین‌های تله‌کابین را پشت انبار نمک اداره راه و شهرسازی خلخال در خروجی جاده خلخال به طرف اسالم و نصب تجهیزات آن را در پشت کشتارگاه سابق خلخال در ورودی از طرف روستای علی‌آباد و اردبیل یافتیم. کابین‌ها در کنار هم چیده شده بود با شیشه‌هایی شکسته و تجهیزاتی زنگ‌زده.

تقریباً تمامی کابین‌ها به علت رها شدن در فضای باز و بدون حفاظ و نگهبانی، زیر آفتاب، باران و برف پوسیده و مستهلک شده‌اند.

تجهیزاتی که در پشت کشتارگاه فعلی خلخال رها شده شاید قطعات اساسی و اصلی این تله‌کابین هستند، قطعاتی چون موتور و سایر قسمت‌های راه‌اندازی تله‌کابین که متاسفانه زیر گرد و غبار سال‌های دور؛ پوسیده و از بین رفته و اکنون دیگر قابل استفاده نیستند.

یک شهروند خلخالی در این رابطه به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تقریباً آن زمان که این کابین‌ها را به این محل حمل کردند شورای شهر از آنها به عنوان هدیه‌ای به مردم خلخال یاد کردند اما این هدایا امروز چه بی‌حرمتی در حقشان روا شده و چه قصوری در نگهداری بیت‌المال صورت گرفته است.

وی گفت: تا جایی که من اطلاع دارم برای خرید این تجهیزات بیش از 600 میلیون تومان چک داده شده که با حساب امروزی اگر این تجهیزات خرید و یا وارد کشور می‌شد حدود 3 میلیارد بابت آن باید پرداخت می‌شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مردم خلخال همچنان در انتظار نصب این کابین‌ها و راه‌اندازی تله‌کابین هستند و بدقولی مسئولان در راه‌اندازی آن، بی‌توجهی و سوء مدیریت شورای شهر و شهرداری در نگهداری از این تجهیزات و بیت‌المال موجب ناراحتی مردم خلخال شده است.

مردم منطقه همچنان چشم انتظار ادامه روند اجرایی تله‌کابین و یا پاسخی از سوی شورای شهر و شهرداری خلخال هستند.

افسوس که پروژه‌ای که قرار بود عامل پیشرفت خلخال و خروج این منطقه از رکود اقتصادی شود خود با سرمایه‌ای نهفته در دل، موجبات ناراحتی و گله‌مندی مردم این منطقه را فراهم کرده است و در بی‌مهری مسئولان تن به زنگار سپرده و به سرابی تبدیل شده است.

این سراب به کجا می‌رسد . . . آخر این قصه پر غصه کجاست؟ . . .

 

========================

گزارش و تصاویر از : سید مصطفی مرادخانی

========================

 

انتهای پیام/92008/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول