اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در فاز نخست

جلالی: مجموعه گردشگری بام شهر 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

مدیر پروژه مجموعه گردشگری بام شهر گفت: مجموعه گردشگری بام شهر در دو فاز انجام می‌شود که فاز نخست آن 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود 10 ماهه دیگر به بهره‌برداری می رسد.

جلالی: مجموعه گردشگری بام شهر 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

رضا جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد جزئیات پیشرفت پروژه گردشگری بام شهر که از سال گذشته آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: مجموعه گردشگری بام شهر از جمله مکان‌هایی است که به لحاظ موقعیتی در بین سه شهر اصفهان،خمینی‌شهر و نیز نجف‌آباد واقع شده است.

وی با بیان اینکه این مکان تفریحی در شهر گلدشت نجف آباد است، افزود: یکی از دلایلی که سالانه هزاران نفر از مردم ایران به کشورهای خارجی سفر می‌کنند، نبودن فضاها و مکان‌های تفریحی و گردشگری همراه با امکانات جذاب است.

مدیر پروژه مجموعه گردشگری بام شهر تصریح کرد: در مجموعه بام شهر تمامی امکانات پیش‌بینی شده است که در یک روز تمامی افراد خانواده در سنین مختلف از مجموعه تفریحی بهره ببرند.

وی ادامه داد: یکی از مزایای این مجموعه تفریحی این است که از سمت شمال شهر اصفهان و میدان دانشگاه صنعتی، کمربندی نجف آباد 17کیلومتر مسافت و از مسیر غربی کوه آتشگاه، 18 کیلومتر با اصفهان فاصله دارد.

جلالی اضافه کرد: این منطقه گردشگری انتهای منطقه حیات طبیعی موته است و به دلیل اینکه قابل دسترسی برای عموم نبوده همچنان دارای پوشش گیاهی و طبیعی بکر است.

وی وسعت این مجموعه را 40 هکتار و شامل 15هزار اصله انواع درخت، بلندترین آبشار طبیعی منطقه، چندین پارکینگ خودرو با ظرفیت چهارصد خودرو ، سه مجموعه رستوران، دو کافی شاپ، دو دریاچه، آبگیر و برکه، آبنمای موزیکال، تنیس، کورت، پدل کورت، اسکواش کورت، پینگ‌پنگ، شطرنج، فضای بازی کودکان و کمپ عنوان کرد.

مدیر پروژه مجموعه گردشگری بام شهر تاکید کرد: کار جدیدی که در این مجموعه تفریحی برای نخستین بار استفاده می‌شود، این است که علاوه بر فضای تفریحی از هنرهای هفت‌گانه تداعی کننده دانش علمی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه گردشگری بام شهر نخستین طرح دانش محوری کشور است، افزود: یک سالن و اکیپ آموزشی در بخش کوهستانی این مجموعه پیش‌بینی شده که با استفاده از دانش علم نجوم علاوه بر فضای رفاهی و تفریحی فضایی برای آموزش با محوریت اصل توحید را در فضای باز فراهم می‌کنند.

جلالی با بیان اینکه عملیات ساخت تجهیزات در حال انجام شدن است و درختان این مکان تفریحی کاشته شده است، تصریح کرد: فاز نخست این مجموعه گردشگری تا 10 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: از جاذبه‌های این مجموعه تفریحی و کوهستانی این است که از هشت تا 10 شب، تمام چراغ‌های مجموعه تغییر و قرمز رنگ می‌شود و صدایی با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات روز با صدای دالبی و سه بعدی در مجموعه طنین‌انداز و صدای نوای قرآن به همراه کلیپ آموزشی با محوریت علم نجوم و اصل توحید بخش می‌شود.

مدیر پروژه مجموعه گردشگری بام شهر اظهار کرد: در زمان‌بندی فاز نخست پیش‌بینی شده است که دو رستوران با تنوع غذایی مخصوص و سرو غذاهای منحصربه‌فرد که در هیچ رستورانی سرو نمی‌شود احداث و نیز رستوران با غذاهای سنتی احداث شود.

وی افزود: همچنین پیست جایزه پیش بینی شده است که در هنگام خروج مراجعه‌کنندگان، یک فرم در اختیار آنها قرار می‌گیرد و سوالاتی پرسیده می‌شود که جوایزی همچون خودرو دارد که هدف این مجموعه گردشگری با محوریت توحید در این سئوالات تعبیه شده است.

جلالی در مورد تامین آب منطقه گفت: در حال حاضر چاهی به عمق 100 متر برای تامین آب این منطقه گردشگری در حال احداث است.

وی همچنین از پیشرفت 75 درصدی فاز نخست این پروژه خبر داد و گفت: این منطقه در پشت یکی از آبشارهای بی نظیر کشو به نام چشمه لادور قرار دارد که از این امکانات طبیعی برای جذب این مجموعه استفاده و آبشاری در این منطقه احداث می‌شود.

مدیر پروژه مجموعه گردشگری بام شهر ضمن ابراز امیدواری از اینکه این مجموعه بتواند الگویی برای سایر مکان‌های تفریحی و گردشگری در کشور باشد، در مورد اعتبارات این مجموعه گردشگری گفت: برای تکمیل فاز نخست این مجموعه گردشگری 25 میلیارد تومان لازم است، که تاکنون 17 میلیارد تومان هزینه شده و تا تکمیل نهایی 30 میلیارد تومان دیگر نیز لازم دارد.

انتهای پیام/63012/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول