اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم:

گردشگری درمانی در قم فعال شود

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم با بیان اینکه می‌شود کنار مراکز درمانی نسبت به ساخت هتل‌های مجلل و پذیرش بیماران خارجی اقدام کرد گفت: به این شیوه گردشگری درمانی در استان قم فعال می‌شود.

گردشگری درمانی در قم فعال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی متقیان عصر امروز در مراسم بهره‌برداری رسمی از فاز نخست بیمارستان 120 تخت‌خوابی امام رضا (ع) به جایگاه استان قم بعد از انقلاب اشاره و ابراز داشت: استان قم ام‌القرای جهان اسلام و مرکز حوزه‌های علمیه و پایگاه نشر دین اسلام است.

وی با اشاره به توجه ویژه‌ای که به استان قم می‌شود بیان داشت: دوستان از منظر مهر و صفا و دشمنان از روی بغض و کینه به این استان توجه ویژه دارند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم افزود: استان قم بیشتر از استان تهران که به عنوان پایتخت کشور محسوب می‌شود مورد توجه است و به همین دلیل باید به جایگاه واقعی خود برسد.

متقیان با اشاره به جمعیتی که زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند تصریح کرد: 60 درصد جمعیت قم از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی استفاده می‌کنند که باید به این مهم توجه کرد.

وی گردشگری مذهبی را مورد توجه قرار داد و گفت: شیراز، مشهد و قم شهرهایی هستند که گردشگری مذهبی در این شهرها به شکل جدی فعال است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم تاکید کرد: در این راستا باید در کنار گردشگری مذهبی به گردشگری سلامت نیز به صورت ویژه توجه کرد.

وی افزود: بیش از 50 درصد بازار اقتصادی قم به خدمات اختصاص دارد که می‌طلبد در این راستا گردشگری مذهبی مورد توجه قرار گیرد.

متقیان استان قم را در زمینه برخی اقدامات پزشکی مانند جراحی لیزیک چشم بسیار فعال دانست و گفت: برخی سودجویان از این فرصت استفاده کرده و با گرفتن مبالغ سنگین از اتباع کشورهای بیگانه که برای درمان به قم می‌آیند و ارائه خدمات نامطلوب اقامتی به آنان سودهای کلانی را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم بیان داشت: در صورتی که بسته درمان و پذیرایی با هم تجهیز شوند می‌توانیم با تاسیس هتل‌های بزرگ کنار مراکز درمانی نسبت به فعال کردن توریست درمانی اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه توریست درمانی در استان اصفهان فعال شده است گفت: با این اقدام می‌توانیم به نحو مطلوب و خارج از مسائل تحریم‌ها چرخه اقتصاد بین‌الملل را فعال کنیم.

متقیان خاطرنشان کرد: مدیران باید به این دغدغه برسند که شهر قم را با استفاده از فرصت‌ها و پتانسیل‌ها به جایگاه واقعی خود برسانند.

انتهای پیام/78005/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول