اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار داران:

پرورش ماهی در فریدن سبب اشتغال‌زایی و توسعه گردشگری می‌شود

شهردار داران گفت: شهرستان فریدن با توجه به هواشناسی اقلیمی منطقه و کیفیت آب از لحاظ دما، اکسیژن و... مناسب توسعه و پرورش ماهیان سردابی است و این پرورش ماهی در توسعه گردشگری و اشتغال‌زایی و اقتصاد بازار شهر دخیل است.

پرورش ماهی در فریدن سبب اشتغال‌زایی و توسعه گردشگری می‌شود

منصور احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داران با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی به ظرفیت‌های بالای شهر داران در زمینه‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: یکی از بهترین ظرفیت‌های این شهر در پرورش ماهی است که واحد پرورش ماهی از خرداد سال گذشته با وجود کمبودها و مشکلات فراوان آغاز به کار کرد.

وی افزود: شهرستان فریدن با توجه به هواشناسی اقلیمی منطقه و کیفیت آب از لحاظ دما ph، اکسیژن و... مناسب توسعه و پرورش ماهیان سردابی است و این پرورش ماهی در توسعه گردشگری و در اشتغال‌زایی و اقتصاد بازار شهر دخیل است.

احمدی به مشکلات پرورش ماهی اشاره کرد و گفت: محاسبه هزینه برق چاه آب فضای سبز پارک که از آن در پرورش ماهی استفاده و با نرخ عمومی محاسبه می‌شد، با پیگیری‌های سرمایه‌گذار این طرح پروانه تولید و پرورش ماهی از استان اخذ و هزینه برق مصرفی آن به صورت کشاورزی محاسبه شد.

احمدی به زمین‌های قسمت پایین پارک ساحلی اشاره کرد و ادامه داد: سه حوضچه دیگر برای پرورش ماهی به پارک ساحلی در سال جاری اضافه می‌شود.

رضا کیان‌ارثی، سرمایه‌گذار این طرح به یکصد هزار قطعه ماهی پارک ساحلی شهر داران اشاره کرد و گفت: در شروع طرح، تلفات زیادی با توجه به مشکلات داشتیم، اما با ادامه روند کاری و پیگیری‌های شهردار و مسئولان به ویژه فرماندار شهرستان، مشکل پروانه تولید و هزینه برق مصرفی پارک ساحلی مرتفع شد.

وی به پرورش 25 هزار قطعه ماهی کپور در حوضچه شماره 2 پارک ساحلی اشاره کرد و بیان کرد: در آینده تصمیم داریم به پرورش ماهی کپور بیشتر از قزل سردابی اهمیت دهیم.

گفتنی است، رضا کیان ارثی پرورش ماهی را با همکاری بسیج سپاه ناحیه فریدن در سد آغچه، سد افوس و چند چاه کشاورزی دیگر آغاز نموده و در سال جاری برنامه‌ریزی لازم برای افزایش تولید ماهی را مورد هدف قرار داده است.

انتهای پیام/63026/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول