اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران خبر داد

اختصاص بودجه ویژه برای رونق گردشگری در تنگه واشی فیروزکوه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان تهران گفت: تنگه واشی فیروزکوه یکی از ظرفیت‏های بزرگ گردشگری استان تهران است و از این رو، بودجه ویژه به رونق گردشگری در آن اختصاص می‏یابد.

اختصاص بودجه ویژه برای رونق گردشگری در تنگه واشی فیروزکوه

مسعود نصرتی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، با اشاره به منطقه زیبای توریستی و تاریخی تنگه واشی اظهار داشت: در هیچ نقطه گردشگری استان تهران، تاکنون آمار ورود 15 هزار گردشگر در یک روز به ثبت نرسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان تهران گفت: آمارها حاکی است که به طور نمونه در 15 روز، تعداد 17 هزار نفر از مجموعه تاریخی سعدآباد تهران بازدید کرده‏اند و تنگه واشی با این تعداد گردشگر، ظرفیتی عظیم در فیروزکوه است.

نصرتی خاطرنشان کرد: به طور کلی، حوزه فیروزکوه از نظر مواهب طبیعی و گردشگری دارای پتانسیل فوق‏العاده‏ای است و باید به طور ویژه بودجه‏ای برای رونق گردشگری در این منطقه در نظر گرفته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان تهران، تنگه واشی را موزه‏ای بزرگ در منطقه توصیف کرد و افزود: رونق گردشگری در این منطقه توریستی و تاریخی، نیازمند تامین اعتبار و احداث زیرساخت‏های لازم است.

نصرتی تصریح کرد: شرکت‏های تعاونی گردشگری در روستاهای جلیزجند و خمده همانند پیمانکاران مناطق گردشگری تنگه واشی و چشمه آب معدنی خمده هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان تهران گفت: فرمانداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری شهرستان فیروزکوه به عنوان مسئول پیگیری و اجرای صحیح کارها در این مناطق، نقش نظارتی دارند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با همکاری خبرگزاری‏ها و اصحاب رسانه، مطالب جامعی از این مناطق و سایر مناطق گردشگری فیروزکوه تهیه و نسبت به معرفی و شناساندن آنها هر چه بیشتر تلاش شود.

تنگه واشی مکانی تاریخی، تفریحی و توریستی است که در حدود 15 کیلومتری شمال غربی شهرستان فیروزکوه واقع است.

این منطقه زیبا و دل‏فریب با داشتن آب و هوای مناسب در تابستان‏ها، میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگران بوده که مناظر زیبا و آب و هوای خوب، فقط بخشی از جذابیت‏های آن است.

تنگه واشی علاوه بر طبیعت زیبا، دارای آثار باستانی نیز بوده و یکی از سه کتیبه معروف دوره قاجار در این تنگه واقع شده است.

انتهای پیام/2568/‌ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول