اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره خدمات مشترکین و درآمد آبفار استان زنجان خبر داد

وجود 88 هزار مشترک آب در استان زنجان

رئیس اداره خدمات مشترکین و درآمد آبفار استان زنجان گفت: 88 هزار و 358 مشترک زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان قرار دارد.

وجود 88 هزار مشترک آب در استان زنجان

علی سهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان طی سه ماه نخست سال‌جاری 4 میلیون و 487 هزار مترمکعب آب شرب بهداشتی در روستاهای زیر پوشش خود توزیع کرده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان در حال حاضر 88 هزار و 358 مشترک دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود 84 هزار و 393 مشترک خانگی و مابقی غیرخانگی هستند.

رئیس اداره خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی‌های اخیر، در برخی از روستاهای استان وضعیت مناسبی وجود ندارد، اضافه کرد: اگر مشترکین به مصرف بهینه و صرفه‌جویی در مصرف سوق پیدا کنند مشکل بزرگی به وجود نمی‌آید.

وی با اشاره به اینکه 73 درصد از منابع آبی کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، تصریح کرد: حدود 7 درصد از این منابع در بخش شرب مصرف می‌شود.

سهرابی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مشترکین از آب شرب برای آبیاری درختان و مزارع استفاده می‌کنند، ادامه داد: این امر خسارت جبران‌ناپذیری را به شرکت آبفار استان وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید یک مترمکعب آب شرب بیش از 900 تومان است، تصریح کرد: میانگین آب‌بهاء دریافتی از مشترکین 110 تومان اعلام شده است.

رئیس اداره خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه در راستای ساماندهی به شبکه‌های آبرسانی روستایی و مقابله با آب دزدی اقداماتی توسط این شرکت صورت گرفته است، افزود: در سه ماه نخست سال‌جاری 480 فقره انشعاب غیرمجاز در سطح روستاهای تحت پوشش استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد متخلف با مراجعه به شعب امور شهرستان‌ها و پرداخت جرایم مربوط، انشعاب خود را به انشعاب مجاز تبدیل کرده‌اند، ادامه داد: برخی‌‌ها نیز برای پیگیر‌های لازم به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/73006/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول