اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای آموزش و پرورش آبیک مطرح شد

از واگذاری زمین به شهرداری تا رفع مشکل زمین فردوس آبیک

در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک از واگذاری زمینی از سوی آموزش و پرورش به شهرداری تا رفع مشکل زمین برای احداث مدرسه در شهرک فردوس صحبت به میان آمد.

از واگذاری زمین به شهرداری تا رفع مشکل زمین فردوس آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جلسه شورای آموزش و پرورش با حضور حجت‌الاسلام عبدالصمد رمضانی امام جمعه موقت شهر آبیک، عبدالحسین داداشی فرماندار شهرستان آبیک، احمد نوروزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان، غلامرضا طارمیان مدیر آبفای روستایی آبیک، سید مرسل موسوی عضو جدید شورای شهر آبیک و جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

در این جلسه احمد نوروزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک یک خبر خوش داد.

نوروزی از اختصاص زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع از سوی آستان قدس رضوی در شهرک فردوس خبر داد و گفت: مبلغی به عنوان اجاره 10 ساله به حساب آستان قدس رضوی برای واگذاری زمین واریز شده است.

وی افزود: پیگیر خیری هستیم تا بتوانیم به جای مدرسه فرسوده راهنمایی استاد شهریار در شهرک فردوس، مدرسه جدیدی را احداث کنیم که البته این امر دو تا سه سال طول خواهد کشید.

این مسئول خاطرنشان کرد: متأسفانه مدرسه‌ استاد شهریار که ضمیمه دبستان ناصر خسرو شهرک فردوس شده، بسیار فرسوده و نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

لازم به ذکر است که مسئولان آموزش و پرورش چند سالی بود که پیگیر زمین بودند ولی بنا به دلایلی تاکنون موفق به دریافت زمین نشده بودند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک اذعان کرد: دیوارهای مدرسه راهنمایی استاد شهریار ترک برداشته، در معرض ریزش قرار دارد و به دلیل همجواری با ریل، هنگام حرکت قطار مدرسه به لرزه در می‌آید.

نوروزی تصریح کرد: با توجه به اینکه به مردم وضعیت نامناسب مدرسه را اعلام کرده‌ایم ولی حاضر نیستند فرزندانشان را به داخل شهر آبیک بیاورند؛ این در حالی است که حتی آمادگی داریم هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مقطع راهنمایی را نیز پرداخت کنیم ولی اولیا راضی نمی‌شوند.

وی از موافقت واگذاری 6 هزار و 200 متر مربع زمین به شهرداری آبیک خبر داد و اضافه کرد: از شهردار می‌خواهیم که زمینی در شهرک بعثت به آموزش و پرورش اختصاص دهد چراکه با کمبود فضای آموزشی و تراکم جمعیتی در این شهرک مواجه هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: 6 هزار و 200 متر مربع زمین کاربری آموزشی داشت که برای احداث پارک بانوان شهر آبیک به شهرداری واگذار شد.

علی یحیی‌پور شهردار آبیک ضمن خرسندی از واگذاری زمین برای احداث پارک بانوان از سوی آموزش و پرورش آبیک بیان کرد: مدیرکل راه و شهرسازی قول مساعد داده که در شهرک بعثت زمینی را اختصاص دهند که آن را به آموزش و پرورش واگذار می‌کنیم.

وی افزود: 80 میلیون ریالی را که در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز قول داده بودیم به آموزش و پرورش اعطا خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبیک در ادامه این جلسه تصریح کرد: مدرسه استاد شهریار شهرک فردوس از وضعیت نامناسبی برخوردار است بنابر این اگر حادثه‌ای رخ دهد چه کسی پاسخگو خواهد بود.

منیره اسکندری افزود: حادثه را نمی‌توان پیش‌بینی کرد بنابر این مطلوب است تصمیم‌گیری صورت گیرد که به نفع دانش‌آموزان باشد و هم در آینده کسی زیر سئوال نرود چراکه اگر حادثه‌ای رخ دهد به لحاظ انسانی مدیون اولیا خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌تر از مشکل تحصیلی و تربیتی، رفع مشکل ساختاری مدرسه ضروری است.

فرماندار آبیک گفت: امنیت جانی دانش‌آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است به همین دلیل با کمک خیرین، شهرداری و سایر دستگاه‌ها نسبت به تأمین ساختمان استیجاری به مدت دو سال اقدام خواهیم کرد.

عبدالحسین داداشی خاطرنشان کرد: خوشبختانه زمین مناسب برای احداث مدرسه جدید در شهرک فردوس اختصاص داده شده ولی احداث مدرسه بیش از دو سال طول خواهد کشید.

این مقام مسئول ابراز کرد: احداث مدرسه جدید در شهرک فردوس در دستور کار اداره کل تجهیز و نوسازی استان قزوین قرار دارد که با اختصاص اعتبار به عنوان پروژه‌های اولویت‌دار امسال قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول