اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو خبر داد

تأمین منابع مالی انتقال آب از دریای خزر به استان‌های کویری ایران

وزیر نیرو از تأمین منابع مالی اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر به استان‌های کویری ایران خبر داد.

تأمین منابع مالی انتقال آب از دریای خزر به استان‌های کویری ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، مجید نامجو امشب در آیین بهره‌برداری از پروژه فاضلاب شهر سمنان به عنوان یکی از طرح‌های مهر ماندگار استان سمنان که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد، اظهار کرد: انتقال آب از دریای خزر به سمت استان سمنان و شماری از استان‌ها در دست اقدام بوده و کارها به خوبی پیش می‌رود. 

وزیر نیرو افزود: مشکلاتی که در راستای اجرای این طرح در قانون وجود داشت و مانع از انجام کار می‌شد، با جلسات متعدد تا حد زیادی برطرف شده است. 

وی تصریح کرد: منابع مالی اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر به استان‌های کویری ایران از محل واگذاری یکی از نیروگاه‌ها به قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیا تأمین می‌شود تا این طرح با جدیت بیشتری ادامه یابد. 

وزیر نیرو گفت: روز گذشته در جلسه هیئت دولت، وزیر نیرو و وزیر نفت در ارتباط با در اختیار گذاشتن مسیر انتقال آب دریای خزر تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که با جدیت باید اجرایی شود. 

نامجو گفت: کارگاه‌های زیر پوشش این طرح نیز در سه نقطه از مسیر تجهیز شده است و همه باید بدانند که انتقال آب دریای خزر یکی از کارهای بزرگ و ماندگار دولت دهم خواهد بود.

وزیر نیرو با بیان اینکه در سال حماسه اقتصادی باید کارنامه موفقی در وزارت نیرو از خود به جای بگذاریم، گفت: باید با حمایت‌های دولت بتوانیم پایه‌های انتقال آب از دریای خزر را محکم کنیم تا این طرح در نهایت به ثمر بنشیند.

نامجو با اشاره به بهره‌‌برداری از مرحله نخست پروژه فاضلاب شهر سمنان گفت: استان سمنان امروز از خدمات فاضلاب برخوردار شد و این امر بسیار مهم است.

وی گفت: رویکرد وزارت نیرو در استان‌های خشک کشور در بخش فاضلاب، تصفیه آب و تأمین منابع آبی است تا به مصرف‌کنندگان کمکی شده باشد.

وزیر نیرو همچنین گفت: با بهره‌برداری از دو نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان‌های سمنان و شاهرود، افتتاح سد کالپوش و پروژه فاضلاب شهر سمنان می‌توان گفت که طرح‌های مهر ماندگار در استان سمنان به طور کامل به مرحله اجرا رسیده است.

انتهای پیام/2249/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول