اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی آبیک خبر داد

تفسیر موضوعی قرآن کریم برای نیروهای انتظامی آبیک

رئیس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی شهرستان آبیک از برگزاری دوره تفسیر موضوعی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان برای نیروهای کادر و وظیفه ستاد فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان خبر داد.

تفسیر موضوعی قرآن کریم برای نیروهای انتظامی آبیک

حجت‌الاسلام پرویز گلچین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: در دوره تفسیر موضوعی قرآن کریم که در طول ماه مبارک رمضان در نمازخانه ستاد فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبیک برگزار می‌شود، با توجه به حوزه و تناسب کاری نیروهای نیروی انتظامی، سرفصل‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی مقوله نماز، اعتماد به نفس و شجاعت، شهادت‌طلبی و عظمت مقام شهید، سعه‌ صدر، تواضع و فروتنی، ضرورت خوش‌گفتاری، کنترل خشم و مردم‌داری، مقابله با وسوسه‌های شیطانی، لزوم سبقت در خدمت را از موضوعات تفسیری قرآن کریم برشمرد و افزود: رعایت عدالت و احسان به خلق، امانت الهی و امانتداری، مهربانی و صبر و بردباری و رعایت حفاظت گفتار با مردم و رشوه و پیامدهای آن از دیگر موضوعات و سرفصل‌هایی است که در دوره تفسیر موضوعی قرآن کریم برای نیروهای کادر و وظیفه نیروی انتظامی برگزار می‌شود.

رئیس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی شهرستان آبیک، قرآن کریم را سراسر نور و رحمت دانست و تصریح کرد: با تلاوت قرآن کریم و تدبر در آیات و مضامین آن به این مهم دست می‌یابیم که خدای متعال دلسوزانه انسان را به کارهای نیک سفارش می‌کند.

گلچین‌پور اضافه کرد: زمان‌بندی دوره تفسیر موضوعی قرآن کریم به این نحو است که نیم ساعت تلاوت کلام‌الله مجید، 10 دقیقه تجوید روخوانی و روان‌خوانی و 20 دقیقه هم شأن نزول و تفسیر آیات بیان می‌شود.

وی همچنین از برگزاری کلاس آموزش چهره به چهره نماز و احکام برای نیروهای وظیفه ستاد فرمانده نیروهای انتظامی شهرستان آبیک در ماه مبارک رمضان خبر داد.

ضرورت افزایش بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی

گلچین‌پور افزایش بودجه برای انجام فعالیت‌های فرهنگی را در جامعه ضروری ذکر و خاطر نشان کرد: متأسفانه امروز شاهد فاصله گرفتن مردم و جامعه از اعتقادات دینی هستیم.

وی در خصوص کم‌رنگ شدن معنویت در جامعه توضیح داد: با توجه به اینکه خانواده‌ها نقش نخست را در تربیت فرزندان دارند ولی متأسفانه به دلیل ناآگاهی، جهل و بی‌اطلاعی پای ماهواره‌ها و برخی سایت‌های اینترنتی می‌نشینند که این امر به مرور زمان، سبب آسیب رساندن به استحکام خانواده و آسیب‌ها و ناهنجاری‌های متعددی در جامعه می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: دشمن با سرمایه‌گذاری هنگفت و ابزارهای فرهنگی می‌خواهد خانواده‌ها را به دام خود بکشاند و با پخش فیلم‌های متعدد سریالی درصدد است به تدریج هویت را از خانواده‌ها بگیرد.

رئیس عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی شهرستان آبیک بیان کرد: متأسفانه کم‌کاری برخی مسئولان در زمینه فرهنگی نیز به فاصله گرفتن جامعه از فرهنگ دینی دامن زده که مطلوب است با اختصاص بودجه‌های بیشتر در راستای تقویت اعتقادات دینی و مذهبی مردم گام بردارند.

گلچین‌پور تصریح کرد: اگر فرهنگ قرآنی و دینی در بین آحاد جامعه نهادینه و فرهنگ‌سازی شود، به طور نسبی آسیب‌ها و هنجارشکنی‌ها از جامعه رخت برمی‌بندد.

وی افزود: برخی دوستی‌ها و نداشتن راهنمای خوب در زندگی سبب می‌شود انسان نسبت به مسائل دینی بی‌میل و رغبت شده و به سمت امور منکر حرکت کند.

این مسئول گفت: مردم تشنه معنویت و مسائل مذهبی هستند که مطلوب است مسئولان فرهنگی و مذهبی بسترهای لازم را برای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه فراهم کنند.

انتهای پیام/77006/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول