اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان:

مدارس کپری و خشتی در سیستان و بلوچستان باید حذف شود

رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی آینده، مدارس کپری و خشتی را حذف کنند.

مدارس کپری و خشتی در سیستان و بلوچستان باید حذف شود

عبدالعزیز بلوچ‌زهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایرانشهر اظهار داشت: هم‌اکنون مدارس کپری در برخی از شهرستان‌های استان در حال فعالیت است که به عنوان مثال می‌توان به 40 مدرسه کپری در شهرستان نیکشهر اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه مدارس به علت حساسیت بالای آنها باید از ایمنی کامل برخوردار باشند افزود: دانش‌آموزانی که در مدارس خشتی و گلی و فرسوده تحصیل می‌کنند در فصل سرما و گرما با مشکلات زیادی مواجه هستند.

این مسئول؛ تحصیل بدون دغدغه را برای دانش‌آموزان محروم استان سیستان و بلوچستان حق طبیعی دانست و بیان داشت: مسئولان ذی‌ربط در فاصله زمانی کوتاهی که تا بازگشایی مدارس باقی مانده باید برای جایگزینی این مدارس با کانکس تلاش کنند.

بلوچ‌زهی با اشاره به اینکه تحصیل در مدارس کپری و غیر استاندارد به هیچ وجه امنیت ندارد اضافه کرد: در هر توفان یا بارندگی، معلمان مجبور هستند کلاس درس را از ترس اینکه آسیبی به دانش‌آموزان نرسد، تعطیل کنند.

رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همین مسئله موجب عقب‌ماندگی دانش‌آموزان و بازماندن از فراگیری علم می‌شود.

وی تاکید کرد: مسئولان باید از هم‌اکنون چاره‌ای برای ایمن کردن مدارس استان بیندیشند تا دانش‌آموزان با کمال آسایش به تحصیل بپردازند.

انتهای پیام/75002/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول