اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل:

17 درصد مدارس عشایری استان اردبیل هوشمند شده‌اند

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: در حال حاضر 17 درصد مدارس عشایری استان اردبیل هوشمند‌سازی شده‌اند.

17 درصد مدارس عشایری استان اردبیل هوشمند شده‌اند

معرفت آذری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به آمار مدارس و دانش‌آموزان عشایر استان اردبیل اظهار داشت: 305 مدرسه ابتدایی و 37 مدرسه راهنمایی و 17 مدرسه متوسطه در مناطق مختلف عشایری استان با 7 هزار و 87 دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل می‌باشند که 85 مدرسه در کانکس و بقیه در ساختمان کلاس‌ها برگزار می‌شود که نیاز به توجه جدی دارند.

آذری یادآور شد: 18 درصد مدارس عشایری استان اردبیل هوشمندسازی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: 10 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی عشایر اختصاص یافت.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل از صدور دفترچه بیمه روستایی وعشایری به تمامی عشایر این استان خبر داد و گفت: با ارائه این دفترچه درمانی بدون محدودیت منطقه‌ای می‌توانند از خدمات پزشکی بهره‌مند شوند.

آذری با ارائه گزارشی از تولیدات دامی عشایر استان تصریح کرد: مجموعه تولیدات عشایر استان اردبیل 152 هزار و 435 تن می‌باشد که ارزش تولیدات استان اردبیل 230 میلیارد تومان می‌باشد.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل با اشاره به تولیدات دیگر عشایر استان نیز اشاره کرد و بیان داشت: توسط عشایر استان اردبیل 10 هزار و 400 تن گوشت قرمز، 43 هزار و 524 تن شیر، 5 هزار و400 تن پنیر، یک‌هزار و 500 تن پشم، 6/11 تن ماهی، 280 کیلوگرم عسل، محصولات باغ 3 هزار و 100 تن و محصولات زراعی 88 هزار و 500 تن و صنایع دستی 12 هزار و 679 مترمربع توسط عشایر استان تولید می‌شود که 25 درصد تولید گوشت قرمز استان اردبیل و 5/10 درصد تولید شیر استان توسط این قشر انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/62001/صا20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول