اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش بهار تأکید کرد

ضرورت اجرای رویکرد نوین درس تربیت بدنی در مدارس

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بهار با تأکید بر اجرای رویکرد نوین درس تربیت بدنی، بر همکاری مدیران مدارس برای فراهم کردن وسایل و تجهیزات لازم اشاره کرد.

ضرورت اجرای رویکرد نوین درس تربیت بدنی در مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی‌اصغر بهمنی صبح امروز در گردهمایی کارشناسان تربیت بدنی شهرستان‌ها، نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان همدان اهداف عمده تربیت ‌بدنی را حفظ سلامت، تعمیم بهداشت رشد و تقویت قوای جسمی، آمادگی برای فعالیت دفاعی، کسب شادابی، نشاط و میل به موفقیت در وظایف شغلی و حرفه‌ای دانست.

وی گفت: این اهداف تا به امروز با مختصر تغییری در نزد بیشتر جوامع بشری ترغیب می‌شود و بر حسب ضروریات بر یک یا چند هدف تأکید بیشتری به عمل می‌آید. 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش بهار با بیان اینکه ورزش بخش مهمی از نحوه زندگی است، اضافه کرد: ورزش سلامت جسمی و عقلی را حفظ می‌کند و قادر است، خطر پیدایش بیماری‌های مزمن را کاهش دهد.

وی با تأکید بر اجرای رویکرد نوین درس تربیت بدنی بر همکاری مدیران مدارس برای فراهم کردن وسایل و تجهیزات لازم اشاره کرد و افزود: اجرای ساعات درس تربیت‌ بدنی در دوره ابتدایی بر اساس کتب هر پایه بوده و آموزگاران ملزم به اجرای آن هستند.

 بهمنی افزود: با اجرای طرح تحول بنیادین، در ساختار ورزش آموزش و پرورش تحول و تغییرات اساسی به وجود آمده که منجر به تحول و پیشرفت در ورزش کشور خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه ورزش و اجرای بهینه طرح‌های تحول بنیادین در حوزه تربیت بدنی باید تمام سازمان‌ها از جمله ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و هیئت‌های ورزشی با تربیت بدنی آموزش و پرورش همکاری لازم را داشته باشند.

سپس معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: در سال تحصیلی گذشته طرح‌های وزارتی در پنج پایه دوره ابتدایی در رشته‌های ژیمناستیک، شنا، طناورز، تنیس روی میز و دو و میدانی، برگزار شد که در مجموع 180 هزار نفر معادل 62 درصد دانش‌آموزان دوره ابتدایی استان زیر پوشش طرح‌های وزارتی قرار گرفته و برای دانش‌آموزان گواهینامه صادر شده است.

عبدالله جعفری اضافه کرد: با تبدیل شدن طرح‌های وزارتی به ماده واحده درسی در سطح کشور اجرای طرح‌ها به صورت اجباری از سال تحصیلی آینده در مدارس ابتدایی انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: همچنین در راستای استراتژی برنامه محوری آموزش بسکتبال در پایه اول دوره متوسطه نیز اجرا خواهد شد. 

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: سال تحصیلی گذشته 36 مدال توسط دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف ورزشی کسب کردیم و حضور نخستین دانش آموز المپیکی در تاریخ کشور در رشته قایقرانی نیز از افتخارات دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 استخر سرپوشیده، 100 سالن ورزشی و 40 زمین چمن مصنوعی ویژه دانش‌آموزان در سطح استان در حال ساخت است که این پروژه‌ها مصوب دور سوم سفر ریاست جمهوری به استان همدان است.

جعفری در پایان ابراز داشت: در مجموع پروژه‌ها بیش از 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

انتهای پیام/2499/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول