اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از سناریوی تکراری شهریه در مدارس

شهریه؛ مهریه عندالمطالبه مدارس یا جواز ورود به ماه مهر

سناریوی تکراری شهریه مدارس هر سال با کش و قوس زیاد به مهر داغی می‌ماند که بر پیشانی خانواده‌ها می‌نشیند و بگیر و نگیرهای آن همچنان جریان‌ساز است.

شهریه؛ مهریه عندالمطالبه مدارس یا جواز ورود به ماه مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، با آغاز فصل تابستان بسیاری از دانش‌آموزان خوشحال و سرمست اوقات فراغتی را که برایشان فراهم شده غنیمت شمرده و به مسائل تفریحی و سرگرمی‌هایی می‌پردازند که در طول سال کمتر فرصت آن را پیدا می‌کنند اما در این میان دغدغه والدین تازه آغاز می‌شود، دغدغه‌ای که سریال تکراری خانواده‌هایی شده که فرزندانی در مقاطع دانش‌آموزی دارند و آن موضع ثبت‌نام در مدرسه و شهریه‌های بالای آن است.

همه تائید می‌کنند که این سریال تکراری هر سال غیر از خانواده‌ها بازیگرانی به نام وزیر آموزش و پرورش و در سطح استان‌ها مدیران کل این مجموعه را دارد که دیالوگ‌های تکراری رد و بدل می‌کنند که عبارت است از اخذ شهریه از والدین غیرقانونی است در حالیکه هر سال برخلاف این جمله اتفاق می‌افتد.

آیا غیر از این است که مدیریت هر مجموعه و دستگاهی باید ناظر بر عملکرد زیر مجموعه خود باشد و در بحث‌های کل همه نهادها و سازمان‌ها دارای مراجعی برای رسیدگی به تخلفات کارکنان خود هستند؟

گویا این مدیریت‌ها و نهادها در آموزش و پرورش ما به همراه دانش‌آموزان به تعطیلات تابستانی می‌روند و بعداز برگشتن از تعطیلات هم کمتر به کارهای مانده خود رسیدگی می‌کنند.

واقعاً در این سازمان عریض و طویل کسی نیست به فریادهای چند ساله خانواده‌ها رسیدگی کند؟

به هر حال در این میان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس به خبرنگار فارس گفت: سوء مدیریت و بی‌تدبیری در آموزش و پرورش باعث شده تا هر ساله خانواده‌ها به هنگام ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس با مشکلات عدیده‌ای از جمله دریافت شهریه مواجه شوند.

محمد‌اسماعیل سعیدی افزود: این سوء مدیریت وزارت آموزش و پرورش نه تنها در زمان ثبت‌نام بلکه در کل سال تداوم می‌یابد و همین مسئله باعث کاهش بهره‌وری آموزشی مدارس و دانش‌آموزان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر ساله وزیر آموزش و پرورش از غیر قانونی بوده اخذ وجه در هنگام ثبت‌نام سخن می‌گوید ولی شاهد مراجعه و گلایه خانواده‌های کثیری هستیم که به خاطر اخذ وجه اجباری ناراضی و گلایه‌مند هستند، گفت: امروز بسیاری از مدارس کشور با کمبود دانش‌آموز مواجه است یعنی به لحاظ وجود مدارس در کشور مشکلی وجود ندارد ولی شاهدیم که مدارس تنها دانش‌آموزانی را که در آن منطقه جغرافیای ساکن هستند را ثبت‌نام می‌کنند.

سعیدی، موضوع فوق برنامه‌های اجباری را از دیگر مشکلات خانواده‌ها عنوان کرد و با انتقاد از اجباری کردن این کلاس‌ها در طول سال تحصیلی اظهار کرد: برخی مواقع شاهد گلایه خانواده‌های کم درآمدی هستیم که از وجود کلاس‌های فوق برنامه در مدارس گلایه‌مند هستند چرا که کادر آموزشی بابت این کلاس‌های اجباری از دانش‌آموزان پول مطالبه می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر روز شاهد مراجعه خانواده‌هایی هستیم که از سوء مدیریت آموزش و پرورش به سطوح آمده‌اند، گفت: از مسئولان این وزارتخانه به ویژه در دولت آینده انتظار می‌رود تا با برنامه‌ای بلند مدت در صدد کاستن بی‌تدبیری‌ها بوده و نظارت بیشتری بر مدارس هم در زمان ثبت‌نام و هم در طول سال تحصیلی داشته باشد تا اقشار کم‌درآمد مورد آسیب قرار نگیرند.

انتهای پیام/60001/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول