اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی آتی

مدارس تخصصی ورزش در اصفهان فعال می‌شود

معاون ورزش و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: سال تحصیلی آتی مدارس تخصصی ورزش در سطح استان و به ویژه شهر اصفهان فعال می‌شوند.

مدارس تخصصی ورزش در اصفهان فعال می‌شود

حسین داوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه توسعه ورزش‌های قهرمانی در میان قشر دانش‌آموز یکی از نیاز‌های جامعه است، اظهار کرد: توسعه ورزش در میان دانش‌آموزان یکی از محور‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی به ضرورت توجه به ظرفیت‌های دانش‌آموزی به منظور توسعه ورزش قهرمانی در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش استان برای تحقق این موضوع درصدد استفاده از ظرفیت‌های باشگاه‌های ورزشی موجود در سطح شهر و استان است.

معاون ورزش و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه سال تحصیلی آتی مدارس تخصصی ورزش در سطح استان و به ویژه شهر اصفهان فعال می‌شوند، تصریح کرد: آموزش و پرورش استان درصدد است که با همکاری باشگاه‌های ورزشی مانند سپاهان، ذوب‌آهن، فولاد ماهان، ریف و گیتی پسند مدارس تخصصی ورزش را برای سال تحصیلی آتی فعال کند.

وی با بیان اینکه این مدارس برای رشته‌های پایه مانند شنا، ژیمناستیک، فوتبال و والیبال فعال می‌شود، اضافه کرد: مدارس تخصصی ورزش به صورت ویژه در دوره نخست ابتدایی در رشته‌های شنا و ژیمناستیک به دانش‌آموزان سرویس‌دهی می‌کنند.

داوری با اشاره به اینکه این مدارس در استان وجود دارد، اما فعالیت مدارس تخصصی ورزش به صورت شناسایی نشده و بدون تبلیغ صورت گرفته است، تاکید کرد: فراهم‌سازی شرایط لازم برای شناخت، رشد و شکوفایی استعداد‌های ورزشی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مناسب برای رشد و توسعه ورزش قهرمانی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزش محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین با راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزش از موازی‌کاری بین آموزش و پرورش و باشگاه‌های ورزشی جلوگیری می‌شود و آموزش و پرورش از ظرفیت‌های این باشگاه‌ها در راستای توسعه و تقویت ورزش دانش‌آموزی استفاده می‌کند.

انتهای پیام/63004/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول