اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان غربی صورت گرفت

برپایی دوره آموزشی معلمان برای اجرای طرح هوشمندسازی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 169 هزار و 977 نفرساعت دوره در ارتباط با آموزش چگونگی کار و استفاده مناسب از طرح هوشمندسازی مدارس برای معلمان برگزار شده است.

برپایی دوره آموزشی معلمان برای اجرای طرح هوشمندسازی مدارس

ولی سمرقندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: اقدامی ابتکاری در این زمینه به پیشنهاد اداره کل در ناحیه دو ارومیه به نام ایجاد اتوبوس کلاس هوشمند، انجام شد.

وی با بیان اینکه در این طرح برای استفاده مناطق روستایی دوردست از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مدارس هوشمند به ویژه در سطح آموزش ابتدایی، اداره کل استان اقدام به تجهیز یکی از اتوبوس‌های این اداره به تجهیزات نوین آموزشی کرده است، افزود: این اتوبوس همراه کادر آموزشی توانمند در هر روز برای برگزاری کلاس آموزشی در یکی از روستاهای منطقه حضور می‌یابد.

سمرقندی تصریح کرد: این طرح برای نخستین بار در ناحیه دو ارومیه و به صورت پایلوت اجرا شده است.

وی افزود: در زمینه آموزش معلمان، 169 هزار و 977 نفرساعت دوره ضمن خدمت در راستای ارائه علوم آموزشی نوین برای معلمان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اقداماتی که در زمینه اطلاع‌رسانی و برگزاری نمایشگاه‌ها صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: از هفت اردیبهشت ماه تا 11 اردیبهشت ماه، نمایشگاهی در تهران در زمینه هوشمندسازی مدارس  برگزار  شد، که استان ما با حضوری فعال در این نمایشگاه توانست مقام نخست را در زمینه غرفه‌های هوشمندسازی کسب کند.

سمرقندی ادامه داد: پیش از این نیز چندین نمایشگاه منطقه‌ای توسط نواحی یک و دو ارومیه و نمایشگاهی استانی توسط اداره کل برگزار شده است، که گام مهمی در راستای آشنایی دانش‌آموزان و اولیا با تجهیزات و  نرم‌افزارهای هوشمندسازی به‌شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: دانش‌آموزان مدارس هوشمند خود سرعت یادگیری را تعیین می‌‌کنند، و در این مدارس، ساعات یادگیری محدود به ساعات مدرسه نیست، و دانش‌آموزان در هر لحظه که اراده کنند، کلاس‌های دلخواه خود را از طریق برنامه‌های رایانه‌ای یا ارتباط از راه دور در اختیار دارند.

سمرقندی تصریح کرد: نقش معلمان در این مدارس تا حدود زیادی از آموزش و ارزشیابی دانش‌آموزان به پی‌گیری آموزش شخصی آنان تغییر می‌یابد و در نتیجه فرصت و فراغت بیشتری برای پرداختن به برنامه‌های رشد و بالندگی حرفه‌ای خود اعم از مطالعه، برقراری ارتباطات و تعاملات سازنده و مؤثر با همکاران، ارتقای سطح علمی، بهبود مهارت‌های تدریس و ... دارند.

انتهای پیام/61009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول