اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری آئینی 22 جوان نمونه استان معرفی شدند

خبرنگار فارس در تبریز جوان نمونه آذربایجان‌شرقی در حوزه رسانه

خبرنگار دفتر استانی خبرگزاری فارس، جوان نمونه در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی معرفی شد.

خبرنگار فارس در تبریز جوان نمونه آذربایجان‌شرقی در حوزه رسانه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، 22 جوان نمونه و برتر استان طی آئینی و با حضور مقامات بلندپایه آذربایجان شرقی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

در آستانه ماه مبارک رمضان، سالن آمفی تئاتر هتل ائل‌گلی تبریز شاهد حضور پرتعداد جوانان فعال استان در زمینه‌های مختلف و خانواده‌های آنان بود تا با برگزاری آیین تجلیل از جوانان نمونه و برتر استان در قالب جشنواره استانی حضرت علی اکبر (ع)، این جوانان به خاطر سال‌ها فعالیت ثمربخش و موثر در زمینه شغلی شان مورد قدردانی قرار بگیرند.

جوانان موفق، قهرمانان قابل افتخار میهن

احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان‌شرقی که از ابتدای مراسم در سالن حضور داشت، طی سخنان کوتاهی جوانان حاضر در مراسم را «قهرمانان شهر» معرفی کرد و گفت: این دیار به داشتن چنین جوانانی افتخار می‌کند.

به گفته وی، جوانان در عرصه‌های مختلف فراتر از انتظار عمل نموده‌اند و شاهد این مدعا عملکرد درخشان آنان در ادوار مختلف است. جوانان ما در زمان جنگ تحمیلی با سرعتی باور نکردنی راهکارها و آموزه‌های لازم را فرا گرفتند و از کیان میهن دفاع کردند، پس از آن آستین همت را بالا زدند و کشور را در مسیر توسعه قرار دادند و در دوره فعلی هم در قالب شهید احمدی روشن‌ها، چرخ‌های توسعه علمی، نانوتکنولوژی، علوم فضایی و دانش هسته‌ای ما را به حرکت در آورده‌اند.

علیرضابیگی همچنین تصریح کرد: تمام جوانانی که این راه‌ها را با وجود تمام ناهمواری‌ها و سختی‌ها به شایستگی و کمال طی کردند، اثبات کردند که ما می‌توانیم و این کار را انجام دادیم.

استاندار آذربایجان شرقی تبریک به تمام جوانانی که مایه سربلندی ایران اسلامی شده‌اند، افزود: تکلیف مسئولان در فراهم کردن زمینه بالندگی و شکوفایی جوانان در هر عرصه‌ای که بتواند نام جمهوری اسلامی ایران را بلندآوازه کند بیش از پیش سنگین‌تر شده است.

وی با بیان این که بالندگی و پیشرفت همه جوانان میهن، در گرو دلبستگی به فرهنگ خاندان عصمت و طهارت است، گفت: تاریخ انقلاب نشان داده است که هر زمان توانسته‌ایم اهداف را برای جوانان ملموس‌تر کنیم شجاعت، ابتکار و کارآمدی آنها را بیشتر دیده‌ایم.

علیرضابیگی افزود: درخشش جوانان ما در جنگ به خاطر همین ملموس بودن و مقدس بودن هدف بود؛ چرا که جوان ما می‌دید که اگر دشمن وارد کشور شود ناموس و ثروت و عزت و شرف ما از بین خواهد رفت.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که جوانان ما در میدان علم و دانش هم مانند عرصه جنگ، کارهای بزرگی را به سرانجام رسانده و مایه افتخار شده‌اند، به عضویت ایران در باشگاه هسته‌ای جهان اشاره کرد و گفت: دنیا به برکت ایمان و ابتکار جوانان ما در مقابل این واقعیت، سر تعظیم فرود آورد و انفعال دشمن را وقتی دیدیم که جوانانی چون شهید احمدی روشن، آماج خشم و کینه نظام سلطه قرار گرفتند.

وی افزود: همه جوانانی که این راه نورانی را طی کرده بودند اثبات کردند که ما می‌توانیم و این کار را انجام دادیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: افتخار ما در جمهوری اسلامی ایران است که عزیزترین مناسبت‌های خود را به خاندان عصمت و طهارت متصل می‌کنیم و روز جوان هم به نام حضرت علی اکبر(ع) به عنوان اسوه و الگوی جوانان نامگذاری شده است.

وی با بیان این که علی اکبر(ع) برای ما در فرهنگ شیعی جایگاه بالایی داراست، گفت: مادران شهید ما با کمال بزرگی فرزندان خود را فدایی علی اکبر می‌دانند و به آنها افتخار می‌کنند و ما نیز به این مادران افتخار می‌کنیم.

علیرضابیگی همچنین خلق حماسه سیاسی ملت ایران را موجب ناامیدی دشمنان دانست و افزود: باید این حماسه را تبریک بگوییم به رهبر معظم انقلاب به عنوان امیر قافله و ملت ایران که این حماسه را خلق کردند و منتخب ملت که توانست اعتماد مردم را جلب کند.

وی تاکید کرد: همه ما پشتیبان دولت و منتخب ملت خود هستیم تا بتوانیم قلل رفیع سعادت را با سربلندی طی کنیم و نام ایران را پرآوازه‌تر ببینیم.

تلاش ثمربخش جوانان، مایه سربلندی کشور است

مهمان ویژه این مراسم محمدصادق اکبری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بود.

اکبری، آذربایجان شرقی را استان شرف و غیرت لقب داد و طی سخنانی خطاب به جوانان حاضر در مراسم گفت: قدر جوانی را بدانید که دوره شور و نشاط و همت و خلاقیت است و زمان تلاش برای دستیابی به قله‌های موفقیت همین دوره می‌باشد.

به گفته معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، قشر جوان در عرصه های مختلف و در تمام ادوار با احساس مسئولیت فعالیت نموده و تحولات بزرگی را رقم زده است.

وی توسعه و سربلندی میهن را ثمره تلاش جوانانش معرفی کرد و افزود: حضور در عرصه های مختلف علمی و فنی، باشگاه فضایی، ورزش جهانی و امثال آن نشانگر استمرار تلاش و موفقیت‌های جوانان ماست.

اکبری، گسترده‌تر کردن دایره نخبگی در کشور و توجه به تمام نخبگان سرزمین پرافتخارمان را از اهداف این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: باید در جهت فراهم ساختن فضای تعالی هرچه بیشتر این جوانان هرچه در توان داریم را انجام دهیم.

وی همچنین جوانان نمونه و برتر را الگوهای جامعه معرفی نمود و با اشاره به نقش و وظیفه خطیر این جوانان گفت: به برکت وجود چنین جوانانی جشنواره ملی حضرت علی اکبر (ع) با هدف تجلیل از تمام جوانان برتر در عرصه های مختلف در سطح ملی و استانی برگزار می شود و این اقدام گامی موثر در جهت شناساندن جوانانی است که در عرصه های مختلف، گامهای خود را مطمئن و موثر داشته اند.

اکبری با اشاره به اینکه شایسته و نمونه شدن بخشی از مسیر صعود به قله های موفقیت است، افزود: شایسته است از جوان کشاورزی که در کار خود موفق است، جوان کارآفرینی که با سن و سال کم نمونه بوده، جوان سربازی که در مراقبت از میهن دلاوری نشان داده و اینگونه جوانان قدردانی به عمل آوریم.

جوان‌گرایی، زمینه ساز توسعه ایران

در این مراسم و به عنوان نخستین سخنران، سید محمد شروین اسبقیان، مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی طی سخنانی جوانان را سرمایه های بزرگ کشور معرفی نمود و توجه به این سرمایه ها را نیازمند عزمی ملی دانست و افزود: معرفی جوانان نمونه و برتر استان به جهت زمینه سازی برای توسعه ارزشهای متعالی، افزایش خلاقیت و امید به آینده، تقویت اعتماد به نفس، ارتقای سطح مشارکت های فرهنگی و اجتماعی و افزایش نشاط برنامه ریزی شده است.

اسبقیان نقش جوانان در تامین سرنوشت خود و کشورمان را بسیار ارزنده و مهم معرفی نمود و گفت: جوانان ما سرمایه های عظیمی برای پیشرفت و تعالی ایران عزیز هستند و پویایی این نسل، سربلندی هرچه بیشتر کشورمان را در پی خواهد داشت.

به گفته وی اگر بتوانیم در تمام بخشهای جامعه شعار جوان ‌گرایی را مد نظر و عمل قرار دهیم، بدون شک شاهد حضور اثرگذار نسل جوان با اندیشه‌های جدید و ارزشمند در توسعه و سازندگی در جهت پیشبرد امور مختلف کشورمان خواهیم بود.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در خاتمه ضمن یادنمودن از حضرت علی اکبر (ع) که مظهر شجاعت و رشادت بوده و به عنوان اسطوره جوان روز عاشورا در تاریخ ماندگار شدند، گفت: 22 جوان نمونه و برتر استان در محور های قرآنی، اختراعات، کاآفرینی، المپیادهای علمی، هنر، موسیقی، هنرهای تجسمی، فیلم، نمایش، ادبیات، رسانه و اطلاع رسانی، فعالیت های اجتماعی، روستایی و کشاورزی، امداد و نجات، سربازی و ورزش و قهرمانی ورزشی انتخاب شده و معرفی می شوند.

در خاتمه این مراسم، 22 جوان نمونه و برتر استان در حوزه های مختلف با اهدای لوح قدردانی و تندیس جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.

بر این اساس مسعود حکیمی به عنوان جوان نمونه کارآفرین، مهدیه نویدپور جوان نمونه حوزه شیلات و آبزیان، حجت ملک پناه به عنوان جوان نمونه امدادگری و فعالیتهای داوطلبانه، محمد فرهادی کنگرلو به عنوان جوان نمونه حوزه علمی و فن آوری، ابوالفضل وکیلی به عنوان جوان نمونه فعالیتهای قرآنی، محمد آصفی به عنوان جوان نمونه حوزه ادبیات، فرینوش اکبرزاده به عنوان جوان نمونه حوزه رسانه و اطلاع رسانی، رضی رضوی به عنوان جوان نمونه حوزه هنرهای تجسمی، علی مجیدپور به عنوان جوان نمونه حوزه نمایش، حسین رسولی به عنوان جوان نمونه حوزه موسیقی، فرناز بخشی زاده به عنوان جوان نمونه حوزه فیلم، اکبر هادی به عنوان جوان نمونه در حوزه طلبه برتر، لاله احمدزاده به عنوان جوان نمونه اردوهای جهادی، بهزاد نصیری به عنوان جوان نمونه در حوزه سرباز برتر، سعید میرزایی به عنوان جوان نمونه فعالیتهای اجتماعی، آرش سهرابی به عنوان جوان نمونه فعالیت‌های اجتماعی، بهنام نیکمردی به عنوان جوان نمونه فعالیتهای اجتماعی، سجاد هاشمی به عنوان جوان نمونه ورزش دوی 400 متر، فرزاد عبدالهی به عنوان جوان نمونه ورزش تکواندو، پرویز هادی به عنوان جوان نمونه ورزش کشتی آزاد، امید آراسته به عنوان جوان نمونه المپیادهای کشوری و وحید محمودی به عنوان جوان نمونه فعالیتهای خیریه معرفی شدند.

همچنین تجلیل از زنده یاد و جاوید نام دکتر امیدمحمد رحمان‌پور، پزشک جوان تبریز، فعال خیریه و عضو هیات موسس انجمن خیریه قلب‌های سبز که در زمان امداد رسانی به آسیب‌دیدگان زمین لرزه 21 مرداد سال گذشته در ارسباران بر اثر تصادف در جاده‌های منتهی به روستاهای آسیب دیده از میان ما رفت، از بخش‌های شایسته ذکر این برنامه بود و در ادامه حضور سربازان جوان به احترام سربازی که به عنوان جوان نمونه سرباز انتخاب شده بود و تشویق ایستاده و طولانی مدت آنها توجه تمام حاضران در سالن را جلب نمود.

این مراسم با تشویق جوانان نمونه و برتر شهر تبریز به کار خود پایان داد. 

انتهای پیام/60002/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول