اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

برخی رسانه‌ها به جای تبلیغ خوش‌حجابی، بدحجابی را تبلیغ می‌کنند

امام جمعه ماکو گفت: در گذشته رسانه‌ها بهترین و مهم‌ترین نقش را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه داشتند، ولی امروزه برخی رسانه‌ها به جای تبلیغ خوش حجابی دست به تبلیغ بدحجابی زده‌اند.

برخی رسانه‌ها به جای تبلیغ خوش‌حجابی، بدحجابی را تبلیغ می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در گذشته رسانه‌ها بهترین و مهم‌ترین نقش را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه داشتند، ولی امروزه به جای تبلیغ خوش حجابی دست به تبلیغ بدحجابی زده‌اند که باید این رویه را اصلاح کنند.

وی افزود: به صورت مرتب در شورای فرهنگ عمومی با حضور مسئولان در مورد ترویج فرهنگ حجاب و عفاف جلساتی برگزار می‌شود و در این زمینه اقداماتی نیز برای گسترش آن صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کارهای فرهنگی که برای نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب صورت گرفته، از جمله مهم‌ترین اقدامات ما در این بخش است، از اقدامات دیگر فراهم‌آوری بستر مناسب برای رشد و بالندگی افراد جامعه به ویژه قشر جوان است.

رنجبری خاطرنشان کرد: وبلاگ نویسی، پوسترنویسی، برپایی نمایشگاه‌ها و معرفی زنان نمونه در همایش‌های مختلف و نمازهای جمعه به عنوان الگوهای برتر، از دیگر اقدامات انجام گرفته در این زمینه هستند.

وی در مورد مرسوم شدن استفاده از چادرهای رنگی در بین زنان جامعه گفت: هیچ حدیث معتبری در مورد استفاده از چادرهای مشکی وجود ندارد، ولی استفاده از چادرهای مشکی به دلیل عدم جلب توجه از جلوه‌گری جلوگیری می‌کند، پس چادر به عنوان حجاب برتر توصیه شده است.

امام جمعه ماکو به تفاوت اشکال حجاب در میان جوامع مختلف، اشاره کرد و گفت: در اصل حجاب هیچ تفاوتی وجود ندارد، فقط نوع پارچه و نوع دوخت آنان باهم دیگر فرق کرده است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه بی‌حجابی وجود ندارد بلکه بدحجابی را شاهد هستیم، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و استفاده از خطبه‌های نماز جمعه و بهره‌گیری از فضای دانشگاه‌ها و مدارس به ویژه مهدکودک‌ها، سبب پیشگیری و از بین رفتن بدحجابی در جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از فضای آموزشی مهدکودک‌ها و دبستان‌ها برای فرهنگ سازی بهتر گفت: آشنایی این گروه سنی با زیبایی حجاب در پیشبرد این اهداف کمک زیادی می‌کند.

انتهای پیام/61009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول