اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گلستان:

رسانه‎ها در ایجاد احساس امنیت موثر هستند

فرمانده انتظامی استان گلستان با اشاره به اینکه رسانه پل ارتباطی جامعه با پلیس است، گفت: یکی از کارکردهای رسانه‎ها ارتقای احساس امنیت است زیرا ارتقای احساس امنیت با به وجود آمدن امنیت ارتباط تنگاتنگ دارد.

رسانه‎ها در ایجاد احساس امنیت موثر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمود میرفیضی عصر امروز در گفتگوی خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: امنیت در جامعه یک نیاز اساسی است و در مسیر توسعه بخش‎های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از ضرورت‎ها است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نیروی انتظامی به عنوان عنصر اصلی برقراری نظم و امنیت در جامعه ایفای نقش می‎کند، رسانه یک پل ارتباطی بین جامعه و پلیس است.

فرمانده انتظامی استان گلستان افزود: پلیس در جامعه به دنبال برقراری یک تعامل و ارتباط دو سوی بین رسانه به عنوان شکل‎دهنده افکار عمومی و خود است.

میرفیضی افزود: پلیس رسانه را زبان گویای مردم دانسته و اعتقاد دارد که انتقاد رسانه در راستای پیشبرد اهداف و اصلاح امور بوده و در این راستا گره‎گشای بسیاری از مشکلات و نابسامانی‎های جامعه است.

ارتقای احساس امنیت با امنیت ارتباط تنگاتنگ دارد

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: رسانه در هر جامعه تاثیر مستقیم در شکل‎گیری افکار عمومی دارد و با توجه به شناختی که رسانه‎ از آسیب‎های اجتماعی دارد می‎تواند هم در موضوع پیشگیری از جرائم و هم در جلوگیری از ناهنجاری در جامعه موثر باشد.

وی ابراز داشت: رسانه‎ ابزار بسیار موثری در موضوع آموزش و هوشیاری جامعه و همچنین بستر بسیار مناسبی برای کاهش جرائم در جامعه است که در این راستا می‎تواند یاری‎رسان پلیس باشد.

میرفیضی خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای رسانه‎ها ارتقای احساس امنیت است زیرا ارتقای احساس امنیت با به وجود آمدن امنیت ارتباط تنگاتنگ دارد.

وی ادامه داد: هر زمان توانستیم احساس امنیت را ارتقا دهیم به طور طبیعی بستر مناسب برای تامین امنیت نیز فراهم می‎شود.

حرفه‎ای‎گری در پلیس‎های تخصصی برنامه اصلی پلیس

حرفه‎ای‎گری در پلیس‎های تخصصی تاکید کرد: نیروی انتظامی بر اساس برنامه‎ای که در چشم‎انداز 20 ساله تعریف شده رویکردهای اساسی را در حوزه‎های مختلف مانند تقویت بعد اجتماعی و تعامل با رسانه‎ها، تقویت استفاده از فناوری‎های نوین و افزایش و تقویت بعد آموزش و پژوهش به منظور الهام‎بخشی و الگوسازی و عبور از مقابله به سمت پیشگیری و پیش‎بینی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: به این منظور پلیس تحول‎هایی را در ساختار تشکیلاتی و نیروی انسانی، ابزار و کارکردهای جدید و روش‎های نو در ارائه خدمات به مردم همانند پلیس +10 انجام داده است.

میرفیضی همچنین استانداردسازی و تعالی رفتارهای کارکنان و تخصصی شدن پلیس و حرفه‎ای‎گری در پلیس‎های تخصصی را از اولویت‎های خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی استان‎ هم بر اساس رویکرد جدیدی که در کشور در دستور کار قرار گرفته است سعی داشته این تحول و تغییر را به طور جدی انجام دهد.

وی در پایان ابراز داشت: خوشبختانه با تلاش نیروی انتظامی در سطح استان گلستان و همکاری با دستگاه‎های دیگر بر اساس ارزیابی صورت گرفته عملکرد خوبی بین پلیس به ثبت رسیده و شرایط مطلوبی در استان وجود دارد.

انتهای پیام/83004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول