اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله سبحانی:

رسانه ملی مردم را تشویق به سفر در ایام نوروز نکند

یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه جاده‌ها و ماشین‌ها ظرفیت تعداد بالای سفر را در ایام نوروز ندارند، تصریح کرد: رسانه ملی مردم را تشویق به سفر در ایام نوروز نکند.

رسانه ملی مردم را تشویق به سفر در ایام نوروز نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار با اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه مسئله امنیت در آیات مختلف قرآن مورد تاکید ویژه قرار گرفته است، ‌اظهار کرد: در سوره مبارکه انعام اشاره شده است کسانی که اهل ایمان هستند و شرک نمی‌ورزند، امنیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه منظور قرآن امنیت فکری و خارجی است تصریح کرد: انسانی که مومن و معتقد به خدا باشد احساس امنیت دارد برخلاف فرد متزلزلی که مادی‌گرا باشد و به هیچ مقامی معتقد نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه ایمان امنیت روحی و قلبی در انسان ایجاد می‌کند ‌خاطرنشان کرد: انسان مومن می‌داند همین که خداوند همراه وی است، امنیت قلبی و فکری دارد.

آیت‌‌الله سبحانی با تاکید بر اینکه امنیت خارجی دارای فروعاتی است، تصریح کرد: یکی از این امنیت‌ها شامل مسئولیت راهنمایی و رانندگی می‌شود که با برقراری امنیت راه‌ها جان انسان‌های مسافر تامین می‌شود.

وی خطاب به مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: چه مسئولیتی بالاتر از اینکه حافظ جان مردم هستید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه با مردم با زبان علمی و نصیحتی باید سخن گفت تصریح کرد: مردم باید بدانند حفظ قوانین راهنمایی و رانندگی به سود آنان بوده و تخطی از آن به ضرر آنها تمام می‌شود.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه در گذشته فردی که خلاف می‌کرد آن را زرنگی خودش تلقی می‌‌کرد، خاطرنشان کرد: این طرز رفتار زرنگی نیست بلکه یک نوع عقب ماندگی فرهنگی را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه حضور افسران راهنمایی و رانندگی در شب، روز، گرما، بیابان و خیابان برای حفظ جان مردم است، تصریح کرد: هنگامی که قوانین را شورای نگهبان امضا می‌کند حکم قانون اسلام را دارد.

این مرجع تقلید اضافه کرد: تخطی از قانون راهنمایی و رانندگی با توجه به اینکه قانون اسلامی است، خلاف بوده و مجازات دارد.

وی با اشاره به اینکه باید این فکر را نهادینه کنیم‌ تصریح کرد: در این صورت شاهد کاهش تصادفات و کشته‌ها در کشور خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه غالب کشته‌های تصادفات رانندگی در ایام و سفرهای نوروزی صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: به نظر شخص بنده صحیح نیست که رادیو و تلویزیون مردم را در ایام نوروز تشویق به سفر می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه با این گونه تبلیغ کردن کسانی هم که عید برنامه‌ای برای مسافرت نداشتند راغب می‌شوند تا به منطقه‌ای مسافرت کنند، اضافه کرد: مردم را از خانه‌ها بیرون می‌کشند در حالی که ظرفیت جاده‌ها، ماشین‌ها و راننده‌های ما مناسب نیست.

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر اینکه بخشی از سفرها در ایام نوروز صورت می‌گیرد، اضافه کرد: بهتر است سفرها تقسیم بندی شود تا مشکلات کمتری را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: کسانی که برای آنها مسافرت لازم و ضروری است، ‌در ایام نوروز برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/78008/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول