اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دیدار بازاریان با امام جمعه زنجان در اعتراض به آلودگی‌های سرب و روی

ظهر امروز تعدادی از بازاریان با امام جمعه زنجان در اعتراض به آلودگی‌های شرکت سرب و روی زنجان دیدار کردند.

دیدار بازاریان با امام جمعه زنجان در اعتراض به آلودگی‌های سرب و روی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ظهر امروز عده‌ای از بازاریان زنجان در اعتراض به آلودگی‌ و پسماندهای شرکت سرب و روی زنجان در دفتر امام جمعه با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان دیدار کردند.

در این جلسه عده‌ای از بازاریان زنجان با در دست داشتن طوماری از امضاهای بازاریان و اعتراض آنها در دفتر امام جمعه حضور پیدا کردند.

در این جلسه یکی از بازاریان زنجان اظهار کرد: آلودگی‌های موجود شرکت سرب و روی زنجان برای شهروندان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

سید محمد علویون با بیان اینکه پسماندهای این شرکت در ایجاد بیماری‌های سرطان، ریوی، عدم باروری و ... موثر است، تصریح کرد: وجود این بیماری‌ها نگرانی‌های زیادی در بین شهروندان مناطق مختلف استان به وجود آورده است.

وی فلزات سنگین را یکی از سرطان‌زاترین فلزات دانست و افزود: این موضوع حساسیت زیادی در بین بازاریان و مردم ایجاد کرده است.

این بازاری ادامه داد: وجود شایعه‌های مختلف درباره آلودگی‌های شرکت سرب و روی زنجان و عدم آگاهی تعدادی از مردم اضطراب بسیاری در بین مردم زنجان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اگر استاندارهای این شرکت به درستی رعایت شود اضطراب و نگرانی مردم نیز کاهش می‌یابد، گفت: نظارت محیط زیست و استانداردهای موجود در این شرکت با ضعف مواجه است.

علویون از نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان تقاضا کرد درباره رسیدگی به مشکلات مربوط به این شرکت اقدامات لازم را انجام دهد.

علویون اضافه کرد: از امام جمعه زنجان تقاضا داریم در خطبه‌های نماز جمعه و در دیدار با مسئولان، اهمیت ایجاد آلودگی شرکت سرب و روی و اضطراب مردم درباره این مسئله را مطرح کند.

در ادامه این جلسه یکی از کارکنان سابق شرکت سرب و روی زنجان اظهار کرد: مردم اطلاع زیادی از فعالیت این شرکت ندارند و در بیشتر موارد عدم آگاهی آنها بر افزایش شایعات دامن می‌زند.

وی با اشاره به اینکه در کشور سوئد نیز کارخانه‌ سرب و روی وجود دارد، گفت: با وجود این شرکت در سوئد مشکلات مربوط به آلودگی‌ها پسماندهای آن کمتر است.

مرتضی عزیزپور ادامه داد: در صورت رعایت استانداردهای موجود در شرکت سرب و روی زنجان مشکلات مربوط به آلودگی کمتر می‌شود.

وی اظهار کرد: کارکنان شرکت سرب و روی زنجان برای اطمینان از سلامتی خود هر شش ماه یک بار آزمایش خون انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: از صدا و سیمای مرکز زنجان تقاضا داریم با حضور در این شرکت و فیلمبرداری از فعالیت‌های آن اطلاعات درستی به مردم ارائه دهند.

در ادامه این جلسه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه عده زیادی از مردم زنجان در شرکت سرب و روی کار می‌کنند، اظهار کرد: برآورد جابه‌جایی بودجه این شرکت 800 میلیارد تومان اعلام شده است.

آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه آلودگی‌های شهرک روی زنجان بیشتر از سرب و روی است، گفت: مسئولین باید پاسخگوی ایجاد آلودگی این شرکت باشند.

وی با بیان اینکه هنوز سرطان‌زایی شرکت سرب و روی زنجان اثبات نشده است، تصریح کرد: با رعایت استانداردهای محیط زیست در این شرکت از آلودگی‌های موجود کاسته می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه تاکنون سه جلسه مختلف درباره مسائل و مشکلات مربوط به شرکت سرب و روی در دفتر امام جمعه تشکیل شده است، گفت: از حساسیت بازاریان درباره این مسائل تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: به زودی جلسه دیگری با حضور مسئولین شرکت سرب و روی و عده‌ای از بازاریان برای رسیدگی به آلودگی‌ پسماندهای شرکت سرب و روی زنجان تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/73008/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول