اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

ساخت 13 مدرسه در شهرک گلشهر کاظمیه زنجان

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 13 مدرسه در شهرک گلشهر کاظمیه زنجان ساخته می‌شود.

ساخت 13 مدرسه در شهرک گلشهر کاظمیه زنجان

امیر نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به برنامه ساخت مدرسه در شهرک گلشهر کاظمیه زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: 13 مدرسه برای دانش‌آموزان مقاطع مختلف در این شهرک ساخته می‌شود.

وی به برنامه احداث مدرسه توسط دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: شرکت تعاونی شهرک گلشهر کاظمیه ساخت چهار مدرسه در این شهرک را وعده داده‌ است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه مسکن شهرسازی ساخت سه مدرسه در گلشهر کاظمیه را در برنامه خود قرار داده‌ است، تصریح کرد: سه مدرسه توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین آموزش و پرورش نیز سه مدرسه با همکاری نوسازی مشترک در گلشهر کاظمیه احداث می‌کند.

نظری با بیان اینکه حدود 10 فضا برای ساخت مدرسه در این شهرک شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: طبق کمیسیون ماده 5 برای فروش این زمین‌ها مراحل اخذ مجوز قانونی آن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه آگهی مزایده یکی از فضاهای در نظر گرفته شده برای ساخت مدرسه به ارزش 3 میلیارد تومان هفته گذشته در روزنامه‌ها چاپ شده است، گفت: به علت نوسانات قیمت موجود در بازار خرید و فروش کاهش داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه حدود 20 میلیارد تومان فضا در شهرک گلشهر کاظمیه آماده فروش است، افزود: با توجه به قانون تصویب شده در مجلس در سال گذشته فروش فضا برای آموزش و پرورش را تسهیل کرده است.

وی اضافه کرد: در صورت محقق شدن فروش 20 میلیارد تومان فضا برای ساخت مدارس ساخت شش مدرسه سهم آموزش و پرورش و خیرین مدرسه‌ساز آغاز می‌شود.

نظری با اشاره به اینکه مسکن و شهرسازی از سهم ساخت سه مدرسه خود نقشه احداث یک پروژه را آماده کرده است، گفت: به‌زودی کلنگ ساخت یک مدرسه توسط مسکن و شهرسازی در گلشهر کاظمیه زده می‌شود.

وی اذعان داشت: شرکت تعاونی گلشهر کاظمیه تاکنون برای ساخت مدرسه در شهرک گلشهر کاظمیه اقدام موثری انجام نداده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به ساخت یک مدرسه در شهرک بسیجیان توسط موسسه علمی رزمندگان اسلام اشاره کرد و افزود: فاز نخست موسسه آموزشی معراج افتتاح شده و برای سال تحصیلی 93-92 از بین دانش‌آموزان دختر ثبت‌نام می‌کند.

وی با بیان اینکه فاز دوم موسسه آموزشی معراج در طول سال‌جاری افتتاح می‌شود، گفت: این پروژه تاکنون 50 درصد رشد فیزیکی داشته است.

نظری با بیان اینکه برای سال تحصیلی جاری در شهرک گلشهر کاظمیه مدرسه‌ای احداث نمی‌شود، تصریح کرد: امید است برای سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان شهرک گلشهر مدرسه ساخته شود.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان ساکن در شهرک برای سال تحصیلی 93-92 برای ثبت‌نام به مدارس سطح شهر مراجعه می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در شهرک‌های جدید ارائه خدمات نرم‌افزاری و آموزشی بر عهده آموزش و پرورش است، تصریح کرد: خدمات سخت‌افزاری بر عهده شهرک‌ساز است.

وی اضافه کرد: طبق قانون ساخت مدرسه در شهرک‌های جدید وظیفه شهرک‌ساز است.

نظری خاطرنشان کرد: اگر شهرک ساز و اهالی شهرک‌های جدید فضا و ساختمان در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند این نهاد برای مهر ماه جاری به اندازه ظرفیت آن ساختمان معلم، مدیر و تجهیزات آماده می‌کند.

انتهای پیام/73008/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول