اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

ماه مبارک رمضان ماه سلوک روحى مومنان است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: ماه مبارک رمضان ماه سلوک روحى مومنان است.

ماه مبارک رمضان ماه سلوک روحى مومنان است

حجت‌الاسلام عبدالرحیم نیساری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در ماه مبارک باید تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص، توکل و توسل از اهل بیت(ع) و عمل به دستورها و احکام قرآن کریم و دورى از گناهان، انجام توبه واقعى، عبادت، شب‌زنده‌دارى، درک فضیلت شب قدر و ... فضیلت ماه مبارک رمضان را درک کرد.

وی ادامه داد: در این ماه باید در راستاى رسیدن به کمال حرکت کرد و به گونه‌اى خودسازى کنیم که با اتمام ماه مبارک رمضان تأثیر و فواید آن در روح و جان افراد باقى و اثر آن تا ماه رمضان آینده سال بعد ماندگار باشد.

نیساری تصریح کرد: در این ماه باید با نیت‌هاى راستین و دل‌هاى پاک از خداوند منان بخواهید که شما را به روزه این ماه و تلاوت قرآن توفیق دهد.

وی افزود: شقاوتمند کسى است که از آمرزش در این ماه محروم بماند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماهى است که در آن به مهمانی خداوند دعوت شده‌اید.

وی اعلام کرد: شب قدر از شب‌هایی بوده که برتر از هزار ماه است و فرشتگان در این شب به اذن خدا فرود مى‌آیند و جمیع مقدرات بندگان را در طول سال تعیین مى‌کنند.

نیساری ادامه داد: وجود این شب در این ماه مبارک نعمت و موهبتى الهى بر امت پیامبر گرامى اسلام (ص) است و مقدرات یک سال انسان‌ها براساس لیاقت‌ها و زمینه‌هایى که خود آن‌ها به وجود آورده‌اند، تعیین مى‌شود.

وی با بیان اینکه این ماه در روایات اسلامی ماه خدا و مهمانی امت پیامبر اکرم (ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می‌کند، افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است هر کس همه این ماه را روزه بگیرد، بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگی و عطش دردناک روز قیامت امان دهد».

وی اعلام کرد: روزه‌داری روح، روان، قلب، دل و نیز جسم را آرامش داده و سبب سلامتی روح و تندرستی جسم می‌شود.

انتهای پیام/61009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول