اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام صدا و سیمای کردستان خبر داد

تهیه 1160 دقیقه برنامه تلویزیونی ویژه رمضان در کردستان

قائم مقام صدا و سیمای کردستان از تهیه و تدوین بیش از یک‌هزار و 160دقیقه برنامه تلویزیونی در ایام ماه مبارک رمضان بر اساس آداب و سنن بومی منطقه خبر داد.

تهیه 1160 دقیقه برنامه تلویزیونی ویژه رمضان در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی مرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: اجرای 30 برنامه زنده 60 دقیقه‌ای ویژه افطار با موضوع «به‌ربانگ»، 30 برنامه 70 دقیقه‌ای ویژه سحر، پخش مستقیم محفل جزء‌خوانی قرآن کریم از ساعت 17 و 30 دقیقه هر روز در صدا و سیمای استان، تهیه و تدوین مستتند مرتبط با آداب و سنن مردم کردستان از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این ایام است.

قائم مقام صدا و سیمای کردستان افزود: اجرای 8 ویژه برنامه در روستاهای مختلف استان، پخش 3 مستند از شهدای رمضان کردستان، پخش سری دوم مستند حافظان قرآنی استان با عنوان «ساربان»، پخش 2 هزار زیرنویس متشکل از ادعیه، احادیث و پیام‌های قرآنی و پخش 30 برنامه 10 دقیقه‌ای در خصوص سلامت و تغذیه در ایام مبارک رمضان از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در این ایام است.

وی همچنین از آمادگی صدا و سیمای استان در خصوص پوشش مراسم‌های ویژه مردمی و سفره‌های افطاری استان خبرداد و افزود: ترویج و گسترش این فرهنگ حسنه و حفظ آداب وسنن ویژه مردم متدین این دیار از جمله اولویت‌های صدا و سیمای استان است.

مرادی خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از 2 هزار دقیقه برنامه رادیو و تلویزیونی در صدا وسیمای استان برای ایام مبارک رمضان در نظر گرفته شده است که از این میران هزار و 160 دقیقه مربوط به تولیدات تلویزیونی است و امیدواریم که برنامه‌های تهیه شده پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: امید است اصحاب رسانه استان ما را در اجرای هرچه بهتر رسالت فرهنگی و رسانه‌ای یاری رسانند و ایده‌های خود را برای هرچه باکیفیت‌تر و تأثیرگذارتر اجرا شدن برنامه‌های صدا و سیمای استان در میان بگذارند.

سلمان روحی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کردستان نیز در این جلسه مطبوعاتی از غبارروبی مساجد و امامزادگان، توزیع قرآن در سطح استان، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان مصری در روزهای 14 و 15 رمضان مصادف با سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع) به عنوان برنامه‌ها و فعالیت‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان خبرداد.

وی در پایان افزود: اعزام مبلغ به شهرستان‌های کامیاران، قروه و بیجار، برپایی سفره‌های اطعام ایتام و انتشار ویژه‌نامه رمضانیه، برگزاری طرح نشاط معنوی، طرح حفظ قرآن کریم در امامزادگان و مساجد استان و تجلیل از نخبگان قرآنی، مربیان و فعالان قرآنی استان از دیگر برنامه‌هایی است که در این ایام مبارک در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/79006/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول