اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی‌اجتماعی مدیرکل اوقاف گیلان:

ماه رمضان تجلی حقیقت است/توصیه‌های پیامبر (ص) برای ماه رمضان

معاون فرهنگی‌اجتماعی مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: ماه رمضان موسوم رحمت و تجلی حقیقت است.

ماه رمضان تجلی حقیقت است/توصیه‌های پیامبر (ص) برای ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد قاسم‌پور صبح امروز در جلسه فرهنگی‌اجتماعی اوقاف استان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان یکی از ویژگی‌های این ماه پرفضیلت را کرامت، برکت، خودسازی و آمرزش از گناهان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه رمضان ماه نزول قرآن است، اظهار کرد: رمضان از شریف‌ترین ماه‌های سال است که در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود.

معاون مدیرکل اوقاف گیلان عبادت در شب قدر ماه مبارک رمضان را بهتر از عبادت هزار ماه ذکر کرد و گفت: ماه رمضان موسوم رحمت و تجلی حقیقت است.

وی افزود: کسانی که اهل روزه واقعی و تقوا هستند با توسل به قرآن و تمسک به اهل بیت (ع) در پرتو برکات این ماه رازهای خود را با صاحب حق و خدای سبحان می‌گویند و با رب‌الکریم به نجوا می‌نشینند.

قاسم‌پور درباره خطبه شعبانیه رسول اکرم (ص) اشاره کرد و یادآور شد: پیامبر خدا در این خطبه درباره عظمت مبارک رمضان فرمود ای بندگان خدا ماه با برکت، رحمت و آمرزش به سوی شما روی آورده که بهترین ماه، بهترین روزها و بهترین شب‌ها و بهترین ساعات است.

وی به وظیفه روزه‌خواران از نگاه پیامبر (ص) اشاره کرد و یادآور شد: صدقه بر فقیران، احترام به سالخوردگان، ترحم به کودکان، صلح ارحام، حفظ زبان و گوش از حرام، مهربانی به یتیمان، عبادت و سجده‌های طولانی، نماز، توبه، صلوات، تلاوت قرآن و... از توصیه‌های پیامبر (ص) در ماه با برکت رمضان است.

انتهای پیام/2300‌/ش20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول