اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرمی:

شبکه تبلیغی در ماه مبارک رمضان آگاه‌سازی جوانان را مد نظر قرار دهد

امام جمعه شهرستان گرمی گفت: شبکه تبلیغی در سطح جامعه در ایام ماه مبارک رمضان آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی جوانان را جز اولویت و برنامه‌ریزی‌های اساسی خود قرار دهند.

شبکه تبلیغی در ماه مبارک رمضان آگاه‌سازی جوانان را مد نظر قرار دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام یدالله صفری عصر امروز در گردهمایی مبلغان گرمی اظهار داشت: اگر از این شبکه بتوان در جهت آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان و گروه‌های سنی مختلف استفاده کرد در آن صورت بسیاری از بسترها و زمینه‌های تحولی روحی، روانی نیز فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بیشتر این ظرفیت عظیم و همسو با خواسته و مطالبه جوانان تمهید مقدمات شده و تدارک خوبی نیز برای ماه مبارک رمضان اندیشیده شده است، تصریح کرد: امروز نسل جوان ما بیش از هر مقطع دیگر به خودسازی و تقویت روابط سالم اجتماعی نیاز دارد که اگر علما و روحانیان بتوانند حقیقت و واقعیت این تعامل و ارتباطات اجتماعی قوی را تبیین و تشریح کنند قطعاً ماه مبارک رمضان می‌تواند فرصت استثنایی در خودسازی و آشنایی با فرهنگ و معارف اسلامی به شمار آید.

صفری خاطر نشان کرد: مسئولیت روحانیان در ماه مبارک رمضان مسئولیتی سنگین و مضاعف‌تر در برابر اقشار مختلف جامعه است چرا که علاوه بر برنامه‌های شخصی در تزکیه نفس جامعه نیز باید وظیفه خطیر خود را درست و صحیح انجام دهند.

این مسئول به آسیب‌ها و خطرات متعدد اجتماعی، فرهنگی و تزریق برخی بداخلاقی‌ها در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: برای مقابله با این هجمه وسیع تبلیغات و تهدید دشمن نیاز داریم تا قوای ارزشی و معنوی جوانان و نوجوانان را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار اقدامات پیشگیرانه نهادهای امنیتی و نظامی، شبکه تبلیغی روحانیان نیز می‌تواند با فرهنگسازی و آشنا کردن جوانان با اصول و مبانی اخلاقی و تربیتی حرکتی صحیح و راستین داشته باشند، اضافه کرد: ‌در کنار خانواده باید همه دلسوزان جامعه در حوزه پیشگیری از خطرات و آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر به انجام وظیفه سنگین خود همتی مضاعف داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه گرمی بیان کرد:‌ اعتیاد به مواد مخدر یکی از چالش‌ها و بحران‌های روز جامعه و عامل ناامنی اخلاقی و اجتماعی است که باید از ظرفیت منابر و مجالس دینی در زدودن این آسیب استفاده کنیم.

صفری حضور فعال و گسترده روحانیان را در مساجد بسیار مهم اعلام کرد و یادآور شد: توسعه برنامه‌های فرهنگی مساجد در گرو حضور فعال و محوریت روحانیان در مساجد است که در ساماندهی هیئت امنای مساجد این موضوع مورد نظر قرار گرفته است.

وی با قدردانی از همکاری روحانیان در تبلیغ و احیای فریضه زکات گفت: استقبال مردم در عمل به فریضه زکات و کسب رتبه اول شهرستان گرمی در پرداخت زکات از ثمرات تبلیغی روحانیان است.

انتهای پیام/62003/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول