اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس تاکید کرد

لزوم توجه مسئولین به امر ورزش و سایر امور جوانان

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختارهای ورزشی و توجه زیر‌بنایی به امر ورزش و سایر امور جوانان باید نسبت به قبل تقویت شود.

لزوم توجه مسئولین به امر ورزش و سایر امور جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه‌خلخال پیش از ظهر امروز در جمع تعدادی از ورزشکاران و جوانان پر تلاش شهر خلخال با اشاره به موفقیت‌های ورزشکاران کشورمان در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: درخشش والیبالیست‌های غیور کشورمان در لیگ جهانی والیبال بیش از پیش غرور را به ایران و ایرانی برگردانده است غروری که ناشی از جایگاه والای جوانان ایرانی است.

وی با تبریک موفقیت‌ها و کامیابی‌های اخیر ورزشی به مسئولان، عموم مردم و ورزشکاران خاطرنشان کرد: امیدواریم این موفقیت‌ها استمرار پیدا کند تا با تقدیر از افتخار‌آفرینان و ورزشکاران نخبه و پر تلاش بتوانیم به کارهای ساختاری و بنیادی در حوزه ورزش به آنچه که کشورمان لایق آن بوده، دست یابیم.

رئیس فراکسیون رفاه و تامین اجتماعی مجلس گفت:‌ تلاش مسئولان ورزش و جوانان استان و سایر علاقمندان باید بر این باشد که از پتانسیل و ظرفیت‌های بالای ورزشی جوانان استانمان در سهیم شدن این قهرمانی‌های ملی بیش از پیش بهره بگیریم چرا که استان ما می‌تواند در برخی از رشته‌های ورزشی به قطب مهمی در کشور تبدیل شود.

جعفری بنه‌خلخال یادآور شد: وجود بیش از 60 فوتبالیست هم‌استانی در تیم‌های فوتبال لیگ برتری و لیگ یک و وجود وزنه‌برداران برجسته و ظرفیت لازم برای رشد ورزش‌های رزمی و ورزش‌هایی مانند ژیمناستیک و کشتی فرنگی از ظرفیت‌های قابل اشاره‌ای است که نیاز به توجه بیش از پیش و حمایت‌های بخش‌های دولتی و خصوصی دارد.

وی عنوان کرد: جنوب استان و شهرستان‌های خلخال و کوثر جوانان توانمند و علاقمند برای رشد و ارتقا و افتخار‌آفرینی در ورزش‌های قهرمانی دارند که نقش‌آفرینی فوتبالیست‌هایی به مانند یعقوب کریمی، ابراهیم کریمی،‌ میثم رحیمی و مرتضی‌ هاشمی‌زاده در تیم‌های لیگ برتری و سایر تیم‌ها از آن جمله است.

این نماینده مجلس به فعالیت بانوان در رشته‌های مختلف نیز اشاره کرد و بیان داشت: بانوانی چون نگین کلانتری، زینب صیامی در فوتسال و گلف و قهرمانی‌های مکرر محمود جعفرزاده در سطح جهانی و دعوت شدن ده‌ها جوان به تیم‌های ملی رشته‌های مختلف حکایت از توان ورزشکاران خلخالی و کوثری دارد.

جعفری بنه‌خلخال افزود: در همین راستا در تلاش هستیم برای جذب جوانان علاقمند به رشته‌های مختلف ورزشی به‌ویژه ورزش‌ پر طرفدار فوتبال، تیمی در لیگ دسته دو کشور از شهرستان‌های خلخال و کوثر فعالیت کند که حمایت‌های لازم نیز از تیم خلخال‌ به عمل می‌آید تا این حرکت به ثمر بنشیند.

وی تصریح کرد: ‌تقویت ساختارهای ورزشی و توجه زیر‌بنایی به امر ورزش و سایر امور جوانان باید نسبت به قبل تقویت شود و مسئولان استانی و شهرستانی در این زمینه تلاششان را صد چندان کنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف‌گذاری‌های بنده نیز توجه به این ساختارهاست به‌طوری که در یک سال گذشته توجهی به توسعه زیر‌ساخت‌های ورزشی از جمله احداث سالن‌های ورزشی، تکمیل سالن‌های نیمه‌کاره، احیای ورزشگاه پوریای ولی خلخال، تلاش برای آغاز عملیات اجرایی استادیوم 5 هزار نفری خلخال داشتیم.

جعفری بنه‌خلخال از تلاش برای احداث تله‌کابین و ایجاد ساختارهای لازم برای ورزش‌های زمستانی در خلخال و کمپ ورزشی و آغاز عملیات اجرایی سالن‌های ورزش‌های پهلوانی و باستانی خبر داد و گفت: در قالب جشنواره‌های مختلف سعی داشتیم تا ورزش‌های بومی ـ محلی را نیز احیا کنیم.

وی تاکید کرد: ‌انتظار بنده و مردم خلخال از مسئولان این است که در شرایطی که انواع آسیب‌ها و بحران‌ها جوانان را تهدید می‌کند بیش از گذشته به ورزش و ایجاد فضاهای با نشاط توجه کنند تا شاهد غنی‌سازی اوقات فراغت و ارتقای سلامت روحی، روانی و جسمی هموطنان باشیم.

این نماینده مجلس رسالت همگان را در این امر سنگین و نقش دستگاه‌های اجرایی را غیر‌قابل کتمان توصیف کرد و یادآور شد: تامین نیازهای ورزشی جوانان و سایر امورات زندگی فردی و اجتماعی آن‌ها، تسهیل‌گری در آیین ازدواج، اشتغال و مسکن آن‌ها نباید مورد غفلت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: اگر از امورات جوانان و نوجوانان غفلت شود گرایش به فعالیت‌های ناسالم افزایش می‌یابد که مهمترین کار در این زمینه پیشگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به فعالیت‌های مختلف ضد فرهنگی و اجتماعی است.

انتهای پیام/62007/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول