اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی:

مفهوم خانواده برای نوجوانان تبیین شود

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی گفت: باید مفهوم خانواده به بهترین شکل برای نوجوانان و جوانان تبیین شود.

مفهوم خانواده برای نوجوانان تبیین شود

پروین محمدپوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: 10 محور برای آموزش خانواده تبیین شده است، از طرف دیگر باید والدین تلاش کنند تا فرزندان‌شان با مفهوم خانواده و مسئولیت‌های خود شناخت کامل پیدا کنند.

وی افزود: این 10 حوزه آموزشی خانواده در جامعه، پویایی‌های درونی خانواده، رشد و تکامل انسان در طول زندگی، ارتباط جنسی، ارتباطات بین فردی، اداره منابع خانواده، فرزندپروری، قانون خانواده و سیاست عمومی، اخلاقیات و روش‌شناسی، آموزش زندگی خانواده را شامل می‌شود.

وی درک خانواده و ارتباطات آن‌ها با دیگر جوامع از قبیل انجمن‌های آموزشی، دولتی، مذهبی و شغلی در خانواده را از موضوعات مورد بحث در محور خانواده مطرح کرد.

محمدپوری خاطرنشان کرد: پویایی‌ درونی خانواده با فهم و درک نقاط قوت و ضعف خانواده و چگونگی ارتباط اعضای خانواده با همدیگر محقق می‌شود.

وی با اشاره به رشد و تکامل انسان در طول زندگی ادامه داد: فهم تغییرات تکامل افراد خانواده در جریان زندگی خانوادگی براساس دانش معنوی، جسمانی، شناختی، اجتماعی، اخلاقی و زوایای شخصیتی شامل قبل از تولد، دوران شیرخوارگی، اوایل و اواسط کودکی، نوجوانی، بزرگسالی و سالمندی صورت می‌گیرد.

محمدپوری درک جنبه‌های فیزیولوژیک، روانی و اجتماعی تکامل جنسی در طول زندگی برای تطابق با زندگی سالم جنسی را مباحث مورد نظر در زمینه ارتباط جنسی مطرح کرد.

محمدپوری تصریح کرد: اداره منابع خانواده با درک تصمیم‌گیری‌های افراد و خانواده‌ها در مورد گسترش و توزیع منابع اعم از زمان، پول، دارایی‌ها، انرژی، دوستان، همسایه‌ها و مکان، جهت رسیدن به اهدافشان امکان‌پذیر است.

وی شیوه‌های فرزندپروری، راهنمایی و تعلیم کودکان و نوجوانان را از موضوعات مورد نظر در محور فرزندپروری، درک تعریف قانونی خانواده و قوانینی که بر خانواده تاثیر می‌گذارند، را از موضوعات مورد نظر در محور قانون خانواده و سیاست عمومی معرفی کرد.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی آذربایجان غربی درک فلسفه کلی و اصول گسترده آموزش زندگی خانواده همراه با توانایی برای برنامه‌ریزی، تحقق بخشیدن و بررسی برنامه‌های آموزشی را در محور روش شناسی آموزش زندگی خانواده موثر دانست.

انتهای پیام/61009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول