اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ماه ضیافت الهی در لامرد صورت گرفت

بررسی راهکارهای جذب جوانان به محافل قرآنی

راهکارهای جذب بیشتر جوانان و سایر اقشار جامعه به محافل قرآنی در جلسه شورای فرهنگ عمومی لامرد بررسی شد.

بررسی راهکارهای جذب جوانان به محافل قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، نخستین جلسه امسال شورای فرهنگ عمومی این شهرستان به ریاست حجت‌الاسلام سید علی اصغر هاشمی شهیدی امام جمعه و رئیس شورا، بعد از ظهر امروز پیرامون راهکارهای جذب بیشتر جوانان و سایر اقشار به محافل قرآنی در سالن شهید جنگاور فرمانداری لامرد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه امام جمعه لامرد با تبریک حلول ماه ضیافت اللهی و بهار قرآن در سخنانی اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، فرصتی ارزشمند و مغتنم برای تهذیب و پالایش روح و روان انسانی است و آن کسی که خداوند برای او زمینه کمال را طراحی کرده، انسان است که باید از این فرصت‌ها که ارزش آن از هزاران ماه بیشتر است استفاده کند.

وی افزود: درهای رحمت پروردگار در این ماه باز است و فوج فوج از بندگان آمرزیده می‌شوند این ماهی است که نفس کشیدن در آن عبادت محسوب می‌شود و ثواب عبادات و اعمال خیر در آن، چند برابر است.

هاشمی شهیدی ایمان منهای علم و دانایی را ناکارا دانست و گفت: توصیه من به جوانان، بسیجیان و سایر اقشار مردم این است که امسال حضوری بسیار فعال در حسینیه‌ها و مساجد داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لامرد ادامه داد: نوجوانان، جوانان در کنار قرائت قرآن به ترجمه، معنا و تفسیر آن نیز توجه داشته باشند.

شهیدی دعوت از سه شخصیت برجسته کشوری برای سخنرانی در سه دهه ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و بیان داشت: مسائلی نظیر اخلاق اسلامی، بهداشت در ماه مبارک رمضان و راهکارهای درک بهتر ماه ضیافت اللهی توسط این خطبا به مردم منتقل شود.

وی در ادامه سخنان خود ضمن توصیه به قرائت قرآن با صوت و لحن، تصریح کرد: شایسته است بانیان و مسئولان حسینیه‌ها در این ماه، بلندگوها را فقط برای مستمعین داخل حسینیه تنظیم کنند.

در ادامه این جلسه محمد هنرپیشه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر این شورا نیز با تبریک فرا رسیدن این ماه ضیافت اللهی، پیشنهاداتی را پیرامون جذب بیشتر جوانان به محافل قرآنی در این ماه پر خیر و برکت ارائه کرد.

به گزارش فارس، دعوت از سه شخصیت ممتاز کشوری برای سخنرانی در سه دهه ماه مبارک رمضان، اجرای طرح تلاوت نور به سبک پخش شده در صدا و سیما در حسینیه‌ها، چاپ و نصب بنر در مورد هدایت روزه‌خواران توسط منطقه انتظامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ذکر شماره تلفن 110 و 114 برای برخورد با این موضوع، اجرای طرح ضیافت نور، تشکیل کمیته‌ای متشکل از کارشناسان به منظور جلوگیری از مسئله خودکشی‌ها در این شهرستان، برگزاری جشن روزه‌اولی‌ها با حضور دانش آموزانی که برای نخستین بار روزه می‌گیرند، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/2448/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول