اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ویژگی‌های همگانی ورزش اثرات متعددی در حوزه اقتصادی و اجتماعی دارد

عباسی: کلکسیون موفقیت‌های ورزشی مربوط به 2 سال اخیر است

وزیر ورزش و جوانان گفت: کلکسیون‌ همه موفقیت‌های ورزشی ایران مربوط به دو سال اخیر بوده است.

عباسی: کلکسیون موفقیت‌های ورزشی مربوط به 2 سال اخیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد عباسی دقایقی پیش در چهارمین کنگره ملی مدیریت ورزش با محوریت توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در گرگان اظهار داشت: ورزش یک حوزه پر جاذبه است که همه نظامات اجتماعی باید به این عنصر خود جاذبه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی در خصوص مدیریت ورزشی تصریح کرد: مدیریت ورزشی در چند دهه اخیر در پذیرشگاه و دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته است و این رویکرد عواملی نظیر نظام برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت را در بر می‌گیرد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: با توجه به جاذبه اجتماعی ورزش باید قبول کنیم که مؤلفه‌های اساسی در این حوزه مترتب است که باید به درستی مورد توجه واقع شود.

عباسی با تأکید بر اینکه بهترین فرصت تربیتی جامعه در گرو توجه به ورزش است متذکر شد در حوزه ورزش افراد باید از توانمندی‌های جسمی برخوردار باشند چراکه ویژگی‌های همگانی ورزشی اثرات متعددی در حوزه اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت.

وی بهره‌وری اجتماعی را در جریان توسعه ملت‌های پیشرفته و کاربرد منابع انسانی یاد کرد و یادآور شد: منابع انسانی با نشاط در رشد یافتگی جوامع اثرگذار هستند لذا اگر منابع انسانی مورد توجه قرار نگیرند جوامع متحمل هزینه‌های زیادی در بخش درمان خواهند شد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش یکی از اولویت‌های مهم جامعه است خاطرنشان کرد: اهداف ورزش و جوانان با حوزه بهداشت و درمان مشترک است چراکه هر دو حوزه نقش مهمی در سلامت دارند، جامعه‌ای که دارای انسان‌هایی پویا، زنده و با نشاط باشند یقیناً از لحاظ اقتصادی بسیار مؤثر ورود خواهد کرد.

عباسی بیان داشت: باید قبول کنیم بعضی از عناصر برای کارگزاران نظام ورزشی بسیار مهم هستند مهمترین نقش در این راستا بکارگیری تدابیر نظام در زمینه استعدادیابی است که می‌تواند در جهت فعالیت‌های ورزشی نقش‎آفرین باشد.

وی ورزش قهرمانی را انگیزشی برای بدنه و قاعده جامعه دانست و تصریح کرد: موفقیت‌های ورزشی توانسته جایگاه ایران را در المپیک از رتبه 51 به رتبه هفدهم در پکن برساند و در پارالمپیک نیز در جایگاه یازدهم جهان قرار بگیریم.

انتهای پیام/83001/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول