اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گمرک زنجان خبر داد

صادرات 80 میلیون دلاری کالاها از گمرک زنجان

رئیس گمرک زنجان گفت: میزان صادرات استان از طریق گمرک طی سال جاری تا امروز 80 میلیون دلار برآورد می‌شود.

صادرات 80 میلیون دلاری کالاها از گمرک زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، موسی محمدی گنجه پیش از ظهر امروز در جلسه توسعه صادرات اظهار داشت: مجموع صادرات استان از طریق گمرک زنجان طی سه ماه نخست سال جاری بیش از 62 میلیون دلار اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه وزن کالاهای صادراتی از طریق گمرک زنجان طی سه ماه نخست سال جاری 32 میلیون و 39 هزار و 683 کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: میزان صادرات استان از طریق گمرک از نظر ارزشی یک درصد و از نظر وزنی 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

رئیس گمرک زنجان با بیان اینکه تعداد اقلام صادراتی استان زنجان طی سه ماه نخست 118 قلم کالا عنوان شده است، تصریح کرد: 46 قلم کالا در سال جاری به لیست کالاهای صادراتی استان از طریق گمرک اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه تنوع کالاهای صادراتی در استان زنجان بالا است، یادآور شد: شمش روی، شمش مس، شمش سرب، دوغ، شیر، ماست موسیر، نوار آبیاری، مخزن استیل، کلید و پریز، واتر پمپ، منسوج نبافته اسپان‌لس، کابل و انواع سیم، پوشاک بچه و ظروف شیشه‌ای از جمله کالاهای صادراتی استان از طریق گمرک زنجان به شمار می‌رود.

محمدی گنجه با بیان اینکه در سال جاری بیش از 3 میلیون دلار کشمش از گمرک استان صادر شده است، اضافه کرد: حدود یک میلیون دلار رب گوجه‌فرنگی و یک میلیون دلار لبنیات نیز از گمرک زنجان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه 29.4 درصد از صادرات استان از طریق گمرک زنجان شامل شمش مس و 29.1 درصد نیز شامل شمش روی می‌شود، ادامه داد: 19.9 درصد از صادرات نیز شامل ترانسفورماتور است.

رئیس گمرک زنجان با بیان اینکه در زمینه کالاهای صادراتی با 41 کشور جهان مبادله تجاری داریم، اذعان داشت: 14 مورد از کشورها در سال جاری به این لیست اضافه شده است.

وی افزود: ترکیه، عراق، آلمان، چین، هند، یونان، هلند، مصر، اسلوونی و سریلانکا از جمله کشورهای مقصد صادرات استان زنجان به شمار می‌‌روند.

محمدی گنجه با تاکید بر اینکه استان زنجان جایگاه شانزدهم کشوری را در زمینه صادرات دارد، خاطرنشان کرد: ارزش صادراتی استان یک هزار و 738 دلار بر هر تن است.

وی افزایش صادرات را از جمله اهداف برشمرد و ادامه داد: در این راستا برنامه‌ریزی‌های مختلفی در استان زنجان صورت گرفته است.

انتهای پیام/73006/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول