اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب شورای شهر زنجان:

جذب سرمایه‌گذار در زنجان از اولویت‌ها است

منتخب شورای شهر زنجان بر لزوم ایجاد ساختار و تمهیدات خاص برای جذب و نگهداشتن سرمایه‌گذار در این شهر تاکید کرد.

جذب سرمایه‌گذار در زنجان از اولویت‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اسماعیل دویران با حضور در دفتر خبرگزاری فارس ضمن بیان دیدگاه‌ها و اولویت‌های مورد نظر خود برای حل مشکلات شهر زنجان به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت.

اسماعیل دویران متولد سال 60 در زنجان بوده و دانشنامه دکترای خود را از دانشگاه تربیت مدرس تهران در رشته برنامه‌ریزی شهری دریافت کرده است.

وی ساکن اسلام‌آباد زنجان است و با کسب 9 هزار و 856 رای از آرای مردم این شهر به عنوان هفتمین نفر از مجموع 13 عضو شورای شهر زنجان به عضویت این شورا درآمده است.

منتخب شورای شهر زنجان مشکلات شهر زنجان را در چند بخش تقسیم‌بندی کرد و گفت: عمران و کاربری، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و ظرفیت‌سازی از مهم‌ترین مشکلات شهر زنجان محسوب می‌شود.

وی حوزه شهرسازی را حوزه تخصصی خود عنوان کرد و افزود: در این حوزه می‌تواند مفصل صحبت کرده و راهکارهای حل مشکلات را هم ارائه دهد.

دویران ترافیک را از مهم‌ترین مشکلات شهر زنجان دانست و ادامه داد: این معضل که از بافت مرکزی شهر آغاز شده است در حال حاضر به خیابان‌های حاشیه شهر هم کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه نحوه توسعه شهر از دیگر مشکلاتی است که مردم زنجان را اذیت می‌کند، اضافه کرد: با این وجود هنوز تقاضاهایی برای افزایش مناطقی به محدوده شهر وجود دارد که درست نیست چراکه در وهله نخست خدمات‌رسانی به آنها را مشکل کرده و در واقع دور از دسترس می‌کند.

منتخب شورای شهر زنجان به عقب‌ماندگی‌های شهر زنجان در بخش گردشگری در مقایسه با شهرهای دیگر اشاره کرد و افزود: زنجان ظرفیت‌هایی در حوزه گردشگری دارد که از آنها استفاده نمی‌شود.

وی به تحقیق انجام شده در مورد سکونت‌گاه‌های غیر رسمی زنجان و همدان اشاره کرد و گفت: پروژه‌های طراحی شده برای سکونت‌گاه‌های غیررسمی در شهر زنجان 2.4 درصد عملیاتی شده است؛ در حالی درصد عملیاتی شدن این طرح‌ها در همدان 2.8 درصد بوده که تفاوت‌ها را نشان می‌دهد.

دویران خط استاندارد عملیاتی شدن طرح‌ها در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی را عدد سه اعلام کرد و افزود: اگر این خط به سمت پنج برود در واقع نقطه آرمانی محسوب می‌شود.

وی به پایین بودن تخصص نیروهای مشغول به کار در شهرداری زنجان اشاره کرد و ادامه داد: عدم داشتن تخصص نیروها آسیب جدی به مدیریت شهری وارد می‌کند.

منتخب شورای شهر زنجان شورای بهسازی محلات را از دیگر طرح‌های بهبود امور شهری دانست و اضافه کرد: با تشکیل و آغاز فعالیت این شوراها بسیاری از مشکلات موجود در محلات شهر حل شده یا حداقل کاهش می‌یابد.

وی بر لزوم داشتن برنامه چهارساله توسعه در حوزه امور شهری تاکید کرد و افزود: برنامه توسعه چهار ساله باید تبدیل به برنامه‌های عملیاتی سالانه برای شهر شود.

دویران به محدود بودن درآمدها در شهرداری زنجان اشاره کرد و گفت: دلیل عدم اجرای بسیاری از پروژه‌ها نداشتن پول است.

وی بر لزوم داشتن برنامه برای جذب سرمایه‌گذار در شهر زنجان تاکید کرد و افزود: در اغلب موارد سرمایه‌گذار با کم‌لطفی‌هایی از زنجان فراری شده است.

منتخب شورای شهر زنجان تصریح کرد: نداشتن طرح و پروژه کارشناسی شده برای جلب سرمایه‌گذار در ساده‌ترین شکل و به دنبال منافع خود بودن در بدترین شکل علت فراری دادن سرمایه‌گذار از شهر زنجان محسوب می‌شود.

وی بر لزوم ایجاد ساختار و تمهیدات خاص برای جذب و نگه داشتن سرمایه‌گذار در شهر زنجان تاکید کرد و گفت: سرمایه‌گذار باید مورد احترام قرار گرفته و با شفافیت با وی برخورد شود.

انتهای پیام/73004/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول