اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان خبر داد

نظارت بر 41 طرح سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در زنجان

مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان از نظارت بر 41 طرح سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در استان خبر داد.

نظارت بر 41 طرح سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در زنجان

ابوالفضل فلاح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: زنجان به عنوان یکی از استان‌های پیش‌رو در زمینه راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان زنجان در سال 89 راه‌اندازی شده است، افزود: این مرکز با هدف تسهیل و تسریع امور سرمایه‌گذاری و تمرکز بخشیدن به مراجعات سرمایه‌گذاران فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان از تهیه و تدوین کتاب راهنما و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خبر داد و اضافه کرد: این کتاب به منظور اطلاع‌رسانی بسترهای قانونی و فرآیند انجام سرمایه‌گذاری و معرفی توانمندی‌های استان برای جذب سرمایه‌گذاران تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در این کتاب خدمات 33 دستگاه اجرایی استان زنجان ارائه شده است، خاطرنشان کرد: در این کتاب مجموع اطلاعات 158 مجوز سرمایه‌گذاری با هدف اطلاع‌رسانی تهیه و تدوین شده است.

*اجرای طرح نظارت بر طرح‌های سرمایه‌گذاری

فلاح از اجرای طرح نظارت بر طرح‌های سرمایه‌گذاری استان زنجان خبر داد و گفت: این طرح با رویکرد نظارت بر فرآیند کار و با هدف فراهم کردن بستر لازم برای تسهیل و تسریع در روند اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات احتمالی آنها به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه دو ویژگی بارز نظارت یعنی آسیب‌شناسی و آسیب‌زدایی موجب اصلاح ساختاری می‌شود، تصریح کرد: نظارت بر طرح‌های سرمایه‌گذاری به صورت فصلی انجام می‌شود.

مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان یادآور شد: بر اساس این طرح 11 طرح سرمایه‌گذاری خارجی و 30 طرح سرمایه‌گذاری داخلی در سال گذشته با بهره‌گیری از سامانه الکترونیکی مورد نظارت قرار گرفت.

وی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان را در حوزه تسهیل امور سرمایه‌گذاری از دیگر طرح‌های این اداره کل عنوان کرد و گفت: این طرح به منظور آگاهی دقیق از نقش دستگاه‌های اجرایی و عملکرد آنها در تسهیل امور سرمایه‌گذاری اجرایی می‌شود.

فلاح تصریح کرد: در این طرح همه دستگاه‌های اجرایی که عملکرد سالانه آنها توسط استانداری در قالب شاخص‌های اختصاصی مورد ارزیابی قرار گرفته است، زیر‌پوشش بوده و امتیازهای لازم به عملکرد دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود.

وی سامانه رسیدگی به شکایات سرمایه‌گذاران را از سامانه‌های خدمات الکترونیک عنوان کرد و گفت: سامانه درخواست سرمایه‌گذاری و سامانه نظارت بر طرح‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیز فعال است.

*فعالیت سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان زنجان

مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان از ارائه خدمات سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان خبر داد و افزود: سامانه واسطه‌گر سرمایه‌گذاری از دیگر سامانه‌های فعال است.

وی سامانه مدیریت جلسات استانی را از دیگر سامانه‌های فعال اعلام کرد و ادامه داد: سامانه ثبت و به‎روزرسانی ضوابط و فرآیند صدور مجوز دستگاه‌های اجرایی استان نیز فعال است.

فلاح تصریح کرد: به منظور اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی محتوای وب سایت در ساختاری منظم و به شکل دسته‌بندی شده ارائه شده است.

وی گفت: محتوای این سایت در حال حاضر به دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس است و قابلیت افزایش به سایر زبان‌ها را دارد.

انتهای پیام/73003/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول