اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

زنجان برای آبادانی به همت و وفاق مدیران شهری نیاز دارد

محدود بودن فرصت انجام کار عمرانی در زنجان و انباشته شدن مشکلات موجب می‌شود تا اعضای شورای چهارم دقیق‌تر به این مطلب توجه کنند که زنجان بیش از پیش به وفاق در تصمیم‌گیری‌ها و همت برای آبادانی نیاز دارد.

زنجان برای آبادانی به همت و وفاق مدیران شهری نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با انتخابات 24 خردادماه مردم شهر زنجان از بین 197 کاندیدای عضویت در شورای شهر زنجان 13 نفر را برای عضویت در این شورا انتخاب کردند.

با طی روند قانونی بالاخره صحت برگزاری انتخابات در شهر زنجان تأیید شد و اعضای منتخب فعالیت خود را البته به صورت غیر‌‌رسمی تا روز 12 شهریور‌ماه آغاز کرد‌ند.

انتخابات 24 خردادماه ویژگی‌های خاص خود را در کشور به ویژه در سطح شهر زنجان داشته است، از جمله این شاخص‌ها اینکه 11 نفر از اعضای شورای شهر زنجان شخصیت‌های جدید هستند و فقط فریدون اصفهانیان و کاظم افشارچی دو عضو از مجموع 9 عضو شورای سوم هستند که موفق به کسب اعتماد مجدد مردم زنجان شدند و به عضویت شورای شهر زنجان درآمده‌اند هر چند عباس راشاد هم که برای کاندیدا شدن در شورای شهر زنجان از فرمانداری استعفا داده بود؛ قبل از فرماندار شدن در عضویت شورای شهر زنجان بوده است.

از طرف دیگر دو عضو دیگر شورای سوم به نام‌های مسعود رضا خوشنام و محمد عینی‌فرد هم به ترتیب با 7 هزار و 904 و 7 هزار و 531 رای به عنوان اعضای علی‌البدل دوم و چهارم از مجموع شش عضو علی‌البدل انتخاب شده‌اند.

یادآور می‌شود، سه عضو شورای سوم شهر زنجان امامعلی دادخواه، فاطمه حیدری و سمیه ثابت‌قدم در انتخابات دور چهارم کاندید نشده بودند.

همه کسانی که در رسانه‌های استان زنجان فعالند با مشکلات شورای سوم و شوراهای قبلی تا حدودی آشنا هستند.

اما سؤال اساسی این جاست که بعد از پایان شور و حال انتخابات و مشخص شدن اعضای جدید، آنها برای شهر زنجان و مشکلاتش چه برنامه‌ای دارند؟

اغلب این منتخبان بر لزوم وحدت و همدلی در شورا برای پیشبرد امور تاکید می‌کنند و این امیدواری برای فعالان رسانه‌ای به وجود آمده است که شورای منتخب شهر زنجان گام‌هایی را برای کاهش مشکلات شهر زنجان بر خواهد داشت.

عباس راشاد هنگام حضور خود در دفتر خبرگزاری فارس با ذکر نمونه‌های فراوان از موفقیت شوراها در شهرهای مختلف دلیل موفقیت آنها را داشتن هماهنگی و همدلی در امور دانست و گفت: این شوراها در برخی از شهرهای کوچک کارهایی در قد و قواره شهرهای بزرگ انجام داده‌اند.

این منتخب شورای شهر زنجان که سابقه عضویت در شورا و همچنین مدیریت در فرمانداری زنجان را دارد، تاکید کرد: وحدت در امور مدیریتی در شهری همانند زنجان به حل مشکلات کمک شایان توجهی می‌کند.

ناصر صیدی دیگر منتخب شورای شهر زنجان نیز با تاکید بر لزوم وفاق و همدلی در مدیریت امور شهری گفت: اعضای شورا هنگام ورود به ساختمان شورا باید علایق و وابستگی‌های حزبی خود را فراموش کرده و فقط به امور شهری و مشکلات شهروندان فکر کنند چراکه تنها راه کمک به جلوگیری از ورود علایق در تصمیم‌گیری‌ها است.

*زنجان و مشکلاتش

اما زنجان شهری با مشکلات خاص خود بوده که فرصت انجام کار عمرانی در آن کم است؛ از این رو تمام مسئولان از جمله مدیران امور شهری باید همه همت خود را برای بهره‌گیری از فرصت چند ماهه در طول سال به کار گیرند.

به محدود بودن فرصت انجام کار عمرانی در سطح شهر زنجان باید دیگر مشکلات از جمله درآمد کم، عقب‌ماندگی‌های تاریخی و انباشته شدن معضلات فراوان را نیز اضافه کرد تا اعضای شورای چهارم دقیق‌تر به این مطلب توجه کنند که زنجان به وفاق در تصمیم‌گیری‌ها و همت برای آبادانی، بیش از بیش نیاز دارد.

اکنون که شورا نو شده و حال و هوای خاصی به خود گرفته است ما بیش از بیش امیدواریم شنیده‌ها در مورد بروز اختلاف در بین کاندیداها در مورد اموری مانند انتخاب رئیس شورا و شهردار برای زنجان آن هم در این مقطع صحت نداشته باشد و منتخبین شورا به قول خود در مورد همدلی عمل کنند تا این شهر هم شاهد تحولات مثبت در امور برنامه‌ریزی باشد.

*منتخبان شورا افراد کم تجربه‌ای نیستند

اغلب اعضای شورای منتخب شهر زنجان تجربه انجام کار دولتی و مدیریت دارند و به طور حتم می‌دانند که تفرقه چه بلایی بر سر کارهایی که نیاز به همکاری دارند، می‌آورد.

نزدیک‌ترین نشانه همدلی اعضای شورای چهارم شهر زنجان بعد از رسمی شدن مسئولیتشان انتخاب شهردار است که نخستین آزمون آنها در این عرصه و چگونگی پاسخگویی آنها به اعتماد مردم این شهر محسوب می‌شود.

اعضای شورای اسلامی چهارم شهر زنجان باید با انتخاب و از آن مهم‌تر حمایت از شهردار منتخب خود به اعتماد مردم زنجان برای حل مشکلات شهر کمک کنند.

حضور سه نفر از شورای سوم شهر زنجان در ترکیب شورای چهارم و اضافه شدن چند نفر دیگر که سابقه کار در بدنه شهرداری و حتی خود شهردار شدن را دارند با همراهی افرادی که تحصیلات مرتبط با امور شهری و حتی تحقیقاتی در این امور را دارند بی‌شک انتظارات را از شورای چهارم زنجان به شدت افزایش داده است، باشد که این انتظارات از جانب این منتخبان پاسخ مناسب داده شود.

انتهای پیام/73004/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول