اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

1.5میلیارد دلار حجم سرمایه‌گذاری در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت: این استان مفتخر به احداث نخستین شهرک سرمایه‌گذاری خارجی بوده و حجم سرمایه‌گذاری در دست اجرا در این شهرک 1.5میلیارد دلار برآورد می‌شود.

1.5میلیارد دلار حجم سرمایه‌گذاری در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی، محمدجعفر عظمایی افزود: آذربایجان‌شرقی علاوه بر صنعت در بخش معدن نیز ظرفیت‌های بالا و دست نخورده‌ای دارد که همواره مورد تاکید مسئولان و سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

وی افزود: ایجاد شهرک تخصصی صنعتی مس برای استقرار صنایع جانبی با رویکرد صادراتی به صورت مجموعه صنعتی ـ معدنی با لحاظ شرایط زیست محیطی و اکولوژیکی منطقه، بهره‌برداری از معادن غنی کائولن در منطقه زنوز و احداث صنایع جانبی به خصوص سیمان، سرامیک‌سازی، داروسازی، کاغذسازی، احداث تاسیسات و کارخانجات مربوط به استحصال املاح معدنی از دریاچه ارومیه، تشویق و حمایت از ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه( R&D ) در مراکز تولیدی، توسعه و تجهیز نواحی صنعتی وابسته به جهاد کشاورزی نیز از سایر اهداف کیفی بخش صنعت و معدن استان در برنامه پنجم است.

عظمایی ادامه داد: بخش صنایع فلزی و برق نیز از دیگر بخش‌های صنعتی مزیت‌دار و موفق آذربایجان‌شرقی است که وجود بزرگ‌ترین تولیدکننده الکتروموتور کشور و تولید انواع لوازم خانگی از جمله یخچال، کولر، بخاری، آبگرمکن، لباسشویی و سایر لوازم را می‌توان از جمله این مزایا نام برد.

وی اظهار داشت: وجود کارخانجات ماشین‌سازی و تراکتورسازی به عنوان صنایع مادر که موجب توسعه قطعه‌سازی در این استان شده نیز از صنایع مهم آذربایجان‌شرقی است که سهم خوبی از صادرات غیرنفتی این استان و کشور را بر عهده دارند.

عظمایی خاطرنشان کرد: وجود واحدهای کم‌نظیر تولید پمپ و توربین، واحدها و طرح‌های بزرگ ذوب و نورد، قطعه‌سازانی که قادر به تولید 90 درصد قطعات مورد نیاز خودرو هستند و فعالیت چند واحد خودروسازی سنگین از جمله اتوبوس، کامیون و کامیونت نیز به عنوان مزیت‌های نسبی صنعت و معدن استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/60001/ط/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول